ویژگی خاص جنگنده “قاهر ۳۱۳” / ناوشکن سهند به یاد شهدای سال ۶۷ نام‌گذاری شده است

۰۳م اسفند ،

دریادار سیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنیا و همسایگان ما می‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را ندارد.

“امیر دریادار حبیب‌الله سیاری” در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنگنده “قاهر ۳۱۳” و تحلیل رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه این جنگنده، نیروی دریایی آمریکا را در منطقه فلج می‌کند، اظهار‌ داشت: این جنگنده ساخته و پرداخته متخصصان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که قطعاً با ویژگی‌های مورد نیاز عملیات ما در منطقه، ساخته شده و این توانمندی را دارد که در هر شرایطی و در هر ارتفاعی، پرواز داشته و اهداف خود را شناسایی و منهدم کند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: البته دشمنان، هیچ‌وقت نمی‌خواهند که ما به سلاح و تجهیزات استراتژیک دست‌یابیم، از این‌رو بعضی اوقات، ارزش کار ما را پایین و برخی اوقات نیز برای ایجاد رعب و وحشت (ایران‌هراسی)، آن را بالا نشان می‌دهند که این جزو تاکتیک‌های دشمنان است.
 
وی تصریح کرد: دنیا و همسایگان ما می‌دانند که ارتقای توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده و قصد تعرض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را نداریم.
 
سیاری دربارهٔ پروژه ناوشکن جماران ۲ و نام آن ناوشکن، گفت: نام آن، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران “سهند” است که مرحله دوم کار آن در حال پیشرفت بوده و حتی از برنامه زمان‌بندی از پیش‌تعیین شده نیز جلوتر هستیم و به موقع از آن رونمایی می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دلیل نام‌گذاری این ناوشکن به سهند، این است که ما در نبرد خلیج فارس در سال ۶۷ با استکبار جهانی، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران “سهند” مورد اصابت چندین فروند موشک قرار گرفت و شهدای زیادی را در آن نبرد، تقدیم انقلاب کردیم، لذا ناوشکن سهند(جماران۲)، جایگزین آن ناوشکن بوده و به یاد و خاطره شهدای آن، نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.