ویزیت تخصصی ۳۳۵ هزار زائر ایرانی در عربستان

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد

دنده بر از آغاز عمره تاکنون ۳۳۵ هزار ویزیت تخصصی شامل زنان و زایمان، داخلی و اطفال صورت گرفته است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مکرمه مکه، ولید دنده بر معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: از آغاز عملیات عمره زائران ایرانی تاکنون ۳۳۵ هزار ویزیت تخصصی شامل زنان و زایمان، داخلی و اطفال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در همین مدت نیز ۱۳۰ زائر ایرانی از خدمات پیراپزشکی شامل تزریقات، پانسمان و غیره از مرکز پزشکی حج وزیارت ایران در کشور عربستان بهره‌مند شده اند.

دنده بر با بیان این‌که ۱۲۵۰ بازدید بهداشتی نیز از هتل‌های محل اسکان و مراکز توزیع و طبخ غذای زائران ایرانی صورت گرفته است، یادآور شد: ۴۰۵ مورد دیالیزم نیز در بیمارستان‌ها عربستان در مدینه منوره و مکه مکرمه انجام شده است که با توجه به سختی کار مراحل دیالیزم در بیمارستان ها انجام این کارها رضایت بخش بوده است.

وی با اشاره به این که مراحل ویزیت و درمان زائران عمره گذاران در سه خط درمانی مطلب، درمانگاهای تخصصی و بستری جراحی انجام می گیرد، تصریح کرد: تاکنون ۱۲۵۰ زائر بیمار تحت عنوان زائر بیمار خط سوم به بیمارستان ها عربستان اعزام شده اند که از این تعداد ۶۰۰ نفر بستری ۵۱ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و ۴۱ نفر نیز برای ادامه درمان به ایران اعزام شده اند.

دنده بر یادآور شد: با هدف ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و پزشکی به زائران برنامه‌های متنوع آموزشی شامل پخش فیلم آموزشی بهداشتی و سلامتی در هواپیماها، نصب کارت سلامت در پشت صندلی زائران و توزیع مجله میقات تندرستی با محتوای پزشکی و با زبانی ساده اجرا شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.