ویندوز سرور ۲۰۱۲ دوهفته دیگر می‌آید

مایکروسافت از انتشار ویندوز سرور ۲۰۱۲ در ماه اوت سال میلادی جاری خبر داد.

خبر آنلاین : بنابر اعلام مایکروسافت، ویندوز سرور ۲۰۱۲ طی هفته نخست ماه اوت سال میلادی جاری در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد کرد و سپتامبر ۲۰۱۲ نیز وارد بازار فروش عمده خواهد شد.
مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ ویندوز سرور اعلام کرد: نسخه‌ای از ویندوز سرور ۲۰۱۲ در هفته اول ماه اوت به تولیدکنندگان ارایه خواهد شد. این سیستم عامل در گام بعدی و با پایان مرحله برنامه نویسی در اختیار شرکای سخت افزاری ما قرار خواهد گرفت و در نهایت از طریق شبکه‌های فروش گسترده در سطح جهانی عرضه خواهد شد.
به گفته مایکروسافت، نسخه آزمایشی ویندوز سرور ۲۰۱۲ بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است که این بالاترین میزان دانلود یک ویندوز سرور تاکنون به حساب می‌آید. ویندوز سرور ۲۰۱۲ در چهار نسخه Foundation، Essentials، Standard و Datacenter عرضه خواهد شد.
نسخه Datacenter مخصوص محیط‌هایی است که به طور گسترده از سرویس‌های مجازی سازی و رایانش ابری استفاده می‌کنند. این نسخه ۴ هزار و ۸۰۹ دلار قیمت گذاری شده است. نسخه استاندارد مناسب سرورهای عادی است و ۸۸۲ دلار قیمت دارد. نسخه Essentials برای کسب و کارهای کوچک تعبیه شده و از تنظیمات و رابط کاربری ساده‌تری برخوردار است، اما قابلیت‌های مجازی سازی نسخه‌های دیگر را ندارد. این نسخه از ویندوز سرور ۲۰۱۲ با قیمت ۴۲۵ دلار به فروش می‌رسد. نسخه Foundation هم برای مصارف عمومی سرور طراحی شده و از ۱۵ حساب کاربری پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که امکانات مجازی سازی در نسخه Foundation هم هم به چشم نمی خورد و این نسخه از ویندوز سرور ۲۰۱۲ فقط در اختیار OEMها قرار خواهد گرفت.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.