ویندوز فون و سومین سیستم‌عامل موبایلی محبوب جهان

۲۸اردیبهشت، خبرگزاری‌ها- ویندوز فون به عنوان سومین سیستم‌عامل محبوب جهان محسوب می‌شود که این امر را می‌توان نتیجه همکاری‌های مایکروسافت و نوکیا دانست.

اندروید و iOS به‌ترتیب اولین و دومین سیستم‌عامل موبایلی محبوب در جهان محسوب می‌شوند و در مجموع طی فصل اول سال جاری میلادی صاحب ۹۲٫۳ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده‌اند که البته به دنبال آن‌ها ویندوز فون مایکروسافت موفق شده است با پیشی‌ گرفتن از بلک‌بری رتبه سوم این لیست را از آن خود کند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این طور که در گزارش بررسی بازار فصلی تلفن‌های همراه در گستره جهانی وابسته به مرکز تحقیقاتی IDC انتشار یافته است، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و شرکت اپل طی سه ماه اول سال جاری میلادی در مجموع ۱۹۹٫۵ میلیون دستگاه گوشی وارد بازار جهانی کردند که این رقم نسبت به ۱۲۵٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمندی که در مدت مشابه سال قبل به دست کاربران جهانی رسیده بود، رشد ۵۹٫۱ درصدی را نشان می‌داد.

رومان لاماس(Ramon Llamas) مدیر تحقیقات گروه تلفن‌همراه مرکز IDC در این خصوص گفت: بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به طور قابل ملاحظه‌ای به سیستم‌عامل وابسته شده است. در فصل اول امسال اندروید و iOS بخش اعظم این بازار را تصاحب کردند که البته دیگر سیستم‌های عامل موجود در این عرصه نیز توانستند بر محبوبیت خود بیافزایند.

او در ادامه توضیح داد: ویندوز فون مایکروسافت موفق شد به واسطه همکاری با نوکیا بر محبوبیت خود نزد کاربران جهانی بیافزاید و در این میان بلک‌بری با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل BB10 توانست در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی یک میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند.

کوین رستیوو(Kevin Restivo) تحلیلگر برتر IDC برای این گزارش توضیح داد: ویندوز فون به عنوان سومین سیستم‌عامل محبوب جهان محسوب می‌شود که این امر را می‌توان نتیجه همکاری‌های مایکروسافت و نوکیا دانست.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.