ویژه برنامه های شبکه خبر در هفته دفاع مقدس

شکوه مهربانی، پشت میدان نبرد و ویژه برنامه از جمله برنامه های گروه سیاسی شبکه خبر است که برای هفته دفاع مقدس از این شبکه روی آنتن می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه خبر شکوه مهربانی عنوان مجموعه مستندی است که در هفت قسمت با موضوع بررسی زندگی جانبازان قطع نخاع گردنی، ایثار و فداکاری های آن ها ، برای پخش در هفته دفاع مقدس آماده شده است.
در مستند شکوه مهربانی با جانبازان قطع نخاع گردنی (جانباز بالای ۷۰ درصد) که در هفته دفاع مقدس پارسال با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته اند، مصاحبه و گفتگو شده و جلوه های زیبایی از صبر و حماسه و فداکاری آنان و نیز خانوده های آنها و شرح دیدار آنان با رهبر معظم انقلاب بصورت مستند و جذاب به تصویر در آمده است.
ویژه برنامه شکوه مهربانی در ۷ قسمت ۱۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی علیرضا سمیعی در هفته دفاع مقدس هر روز از شبکه خبر پخش خواهد شد.
پشت میدان نبرد عنوان مستند دیگری به تهیه کنندگی ایمان گودرزی است که در ۴ قسمت ۱۵ دقیقه ای تولید شده است.
این مستند با موضوع ادبیات و هنر پایداری، بررسی خاطرات هنرمندان دفاع مقدس و حضور برخی از هنرمندان و بازیگران فیلم و سریال دفاع مقدس که خود نیز سابقه حضور در جبهه را دارند، به نقد و بررسی سینمای دفاع مقدس می پردازد.
دو موضوع علل تجاوز عراق به ایران و دستاوردهای دفاع مقدس موضوعاتی هستند که به نوعی حوزه های دفاع مقدس را آغاز تا پایان در برمی گیرند. در این دو ویژه برنامه که در قالب ویدئو گرافیک و هر یک به مدت ۴ دقیقه به تهیه کنندگی محسن علینقیان تولید شده است، در ساختاری جذاب و پویا به موضوع دفاع مقدس پرداخته شده است.
در بررسی علل تجاوز عراق به ایران به مواردی چون اوضاع کشور پیش از شروع جنگ تحمیلی، نقش آمریکا در شروع جنگ، مشکلات داخلی ارتش و نیز خیانت برخی عوامل داخلی اشاره شده است.
در موضوع دستاوردهای دفاع مقدس نیز به مواردی چون رشد و بالندگی انقلاب اسلامی، تثبیت تمامیت ارضی، معرفی الگوی دینی از سیاست و حکومت به جهانیان، رهبری الهی امام خمینی(ره) اعتماد به نفس ملی و کسب استقلال سیاسی اشاره شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.