ویکی‌لیکس نگران بحران مالی

۰۲خردادماه،

بر اساس آخرین خبرها، کمک‌های بلاعوض به پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس پاسخگوی مخارج این پایگاه اینترنتی نیست و این امر آینده پایگاه اینترنتی یاد شده را تهدید می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از تک نیوز، ویکی لیکس از ماه ژانویه قبل خواستار کمک های مالی حامیان و طرفداران خود شده بود اما مبالغ پرداخت شده به مدیران این پایگاه اینترنتی تنها برای تداوم فعالیت زیرساخت های پایگاه اینترنتی یاد شده مانند سرورهای آن کافی بوده است.
کمک های مالی به ویکی لیکس در دو سال قبل به طور مرتب کاهش یافته است. در سال قبل این پایگاه اینترنتی تنها ۸۸۷۰۰ دلار هدیه مالی دریافت کرد و این در حالی است که هزینه های پایگاه اینترنتی یاد شده ۵ برابر این مبلغ است.
گزارش انتشار یافته توسط بنیاد Wau Holland که یک بنیاد غیرانتفاعی در آلمان است و وظیفه انتقال هدایای مالی بلاعوض به ویکی لیکس را بر عهده دارد، نشان می دهد در صورت تداوم این وضعیت ویکی لیکس نمی تواند مانند قبل فعالیت های خود را تداوم ببخشد.
اعطای کمک مالی به ویکی لیکس به دنبال افشاگری های آن دشوار شد، زیرا پایگاه اینترنتی پی پال و چند شرکت کارت اعتباری مانند مسترکارد و بانک آمریکا به دستور دولت این کشور همکاری با ویکی لیکس را متوقف کردند. این تحریم مالی و اعتباری به ویکی لیکس حدود ۲۰ میلیون دلار خسارت وارد کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.