یک شیر ماده ۴ قلو به دنیا آورد + عکس

فروردین ۱۴۰۳

مدیر باغ وحش تهران گفت: افزایش زاد و ولد حیات وحش نشان از تغذیه خوب، بهداشت مناسب و بهبود زیستگاه‌ها دارد.

قندالی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: روز قبل شاهد تولد ۴ توله شیرتوسط شیر ماده ای این باغ وحش بودیم  که در اولین زایمانش در سال قبل یک توله شیر نر به دنیا آورد و ازآنجایی اولین زایمانش بود و تجربه‌ای در بزرگ کردن توله شیر نداشت به صورت دستی به آن شیر دادیم و هم اکنون نزدیک به ۱۵ ماه سن دارد و اسمش سیمبا است.

وی ادامه داد: این شیرماده روز قبل در دومین زایمانش صاحب ۴ توله شیر، ۲ شیر نر و ۲ شیرماده، شد اولین توله ساعت ۹ صبح و آخرین توله در ساعت ۱۴عصر به دنیا آمد.

قندالی اظهارداشت : با توجه به این که شیرها در تولید مثل خود به ندرت ۴ قلوزایی دارند اما ما شاهد تولد ۴ توله شیر از شیر در اسارت هستیم.

وی با اشاره به جمعیت کنونی شیرها در باغ وحش گفت: در حال حاضر ۳ شیر نر و دو شیر ماده در باغ وحش داریم که با توجه به باردار بودن  یکی ازآنان تایک ماه آینده شاهدتولدتوله آن هستیم، البته ناگفته نماند از ابتدای سال شاهد افزایش جمعیت گورخر ایرانی، قوچ و میش و طاووس سفید بوده‌ایم که این‌ها گواه این است که ما توانسته‌ایم در بهبود شرایط حیات وحش خوب عمل کنیم.

قندالی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ گونه جانوری اعم از پرنده و خزنده، ۴ پا در باغ وحش تهران نگه‌داری می‌شوند که سعی داریم تا نسبت به توسعه زیستگاه‌های آن‌ها اقدام کنیم تا شاهد زادآوری هر چه بیشتر آن‌ها باشیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.