یک عضو مجلس خبرگان: نجات بشریت در گرو تقویت حوزه‌های علمیه شیعه است

نماینده همدان در مجلس خبرگان، نجات بشریت را در گرو تقویت حوزه‌های علمیه شیعی دانست و گفت: اگر مردم حجاب و عفاف دارند، نماز می‌خوانند، پاکدامن هستند و حلال و حرام را رعایت می‌کنند به برکت دین است و این علمای دینی بودند که مردم را با دین خدا آشنا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در کنگره ملی علمای ربانی در شهرستان دلفان استان لرستان، با بیان این‌که «اسلام قبل از اینکه دین علم باشد، دین عقل است» اظهار کرد: حرمت‌ها، کرامت‌ها و ارزش‌های علمای دینی از دین علما سرچشمه گرفته است و اگر این علمای متعهد ذوب در دین خدا نمی‌شدند نمی‌توانستند دین خدا را برای ما تجزیه و تحلیل و ما را جذب دین کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه و با بیان این‌که «علمای شیعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، زهد و ورع و جهاد برای ما اسوه بوده و هستند» خاطرنشان کرد: قداست و ارزش هر عالم و دانشمندی به آن علمی بستگی دارد که طرفدار آن هستند. در میان چهار هزار رشته علمی، هیچ علمی ارزشمندتر از علم معرفت‌الله و دانش حق‌شناسی و خداشناسی وجود ندارد. معرفت‌الله است که در عالم آخرت به درد انسان می‌خورد و سایر علوم مربوط به این دنیا هستند اما علم معرفت‌الله را انسان می‌تواند با خودش به آن دنیا نیز ببرد.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: تکریم و احترامی که شما برای بزرگان دین خود قائل هستید به دلیل آن است که این علما علم خداشناسی را به شما معرفی کرده‌اند، پس کسی که به یک عالم دینی خدمتگزاری و اکرام می‌کند در حقیقت به شخص ذات اقدس الهی اکرام و احترام کرده است.

امام جمعه همدان با بیان این‌که «شرافت هر علمی به شرافت و ارزش موضوع آن علم بستگی دارد» تصریح کرد: خداوند متعال نعمتی ارزشمندتر از نعمت دین به انسان‌ها نبخشیده است و در نتیجه جا دارد انسان همه چیزش را فدای دین کند.

وی خطاب به روحانیون حاضر، با بیان این‌که «لباسی که شما روحانیون بر تن دارید نشانه ایثار و فداکاری شما در راستای احیا دین است» گفت: اگر امروز شاهد هستیم در جامعه گرفتاری‌هایی وجود دارد به دلیل این است که دین واقعی هنوز به ما نرسیده است، چراکه اگر دین خدا به معنای واقعی خودش محقق شود جامعه ما رستگار می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در پایان گفت: دشمن با وجودی که می‌داند ایران اسلامی بمب اتم ندارد، به ظاهر به بهانه بمب اتم به روش‌های مختلف از جمله تحریم و تهدید و جنگ نرم به مبارزه با این کشور برخاسته است، در صورتی که جنگ دشمن علیه ایران در باطن، جنگ دین است و آنها به این بهانه به جنگ دین آمده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.