یک هفته ای که بهتر از ۶ ماه بود/ امیدوار به کسب مدال هستیم

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: اردوی مشترک ایتالیا بسیار پر بارتر از اردوهای قبلی برگزار شد به طوریکه یک هفته تمرین در ایتالیا به اندازه ۶ ماه تمرین ارزش داشت.

غلامحسین نهرودی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بیان داشت : حضور در اردوی مشترک با المپیک های ایتالیا قبل از حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ بسیار عالی و مثمر ثمر برای ملی پوشان المپیکی کشورمان بود حضور ۳ کشور قدرتمند بوکس اوکراین – ایتالیا- آذربایجان در این اردوی مشترک بار فنی و تکنیکی را آنچنان بالا برد که به اندازه ۶ ماه تمرین مداوم داخلی جلو افتادیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برای حضور در بازی ها ی المپیک ۲۰۱۲ لندن از جهت حضور در بازی های تدارکاتی بین المللی در مضیقه بودیم اما حضور در این اردوی پربار توانست تمامی کمبودهای ما را جبران کند.

وی افزود: تمرین با مشت زنان اروپایی این خودباوری و اعتماد به نفس را به شاگردانم داد و از لحاظ فن و تکنیک چیزی از دیگر ملی پوشان ندارند و می توانند با میدان دیدن بیشتر و کسب تجربه موفق تر از آنان عملکرد کنند.

نهرودی اظهار داشت: تنها ضعف بوکسورهای ایرانی درندیدن میدان و حضور در تورنمنت های بین المللی است و همین امر تنها استعفای میان ما و بوکسورهای قدرتمند جهان است .

مسئولان فدراسیون بوکس باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و با برگزاری تورنمنت ها  اردوهای مشترک با کشورهای قدر بوکس به ارتقای سطح تجربه مشت زنان ایرانی کمک کنند چرا که حضور در اردوی مشترک ایتالیا و تنه به تنه شدن مشت زنانمان با بوکسورهای اروپایی این امر را ثابت کردند تنها فرق میان ما و آنها نداشتن تجربه است نه چیز دیگر .

نهرودی در خصوص میزان آمادگی شاگردانش اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ملی پوشان المپیکی در وضعیت مطلوب آمادگی جسمانی و روحی قرار دارند و تقریبا اکثر بوکسورها در وضعیت مطلوب قبل از اعزام به المپیک برخوردارند و آماده رودروی با حریفانشان هستند .

وی افزود: مظاهری بوکسور فوق سنگین کشورمان خیلی خوب در ایتالیا مقابل حریفانش ظاهر شد و حتی توانست برترین بوکسور جهان را در این اردوی تمرینی شکست دهد.

همچنین مهدی طلوتی که به علت آسیب دیدگی از ناحیه دست مدتی از تمرینات دور بود در این اردوی مشترک تمرینات بسیار خوبی را انجام داد و توانست به حد مطلوب برسد.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص شانس مدال آوری بوکس ها در المپیک ۲۰۱۲ لندن بیان داشت: بازیهای المپیک میدان بسیار سخت و دشواری است که تمامی نخبه ها و قهرمانان جهان در این رشته حضور دارند و کسب مدال المپیک در میان قهرمانی کار آسانی نیست اما شاگردانم در این مدت تمرین و به خصوص حضور در ایتالیا چیزی از حریفان کم ندارند و می توانند آنها را شکست دهند امیدوارم با کسب قرعه مناسب در این بازی ها بتوانیم به مدال تاریخی بوکس دست یابیم و طلسم این بی مدالی را بشکنیم.

نهرودی در پایان اظهار داشت: آخرین اردوی تمرینی بوکس ملی پوشان المپیکی را از شنبه ۲۴ تیر از سر می گیریم و تا زمان اعزام به این بازیها تمریناتمان به صورت مسابقه ای انجام می دهیم و آمادگی بوکسورهای را به حد مطلوب و صد در صد می رسانیم./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.