ٌچیز هایی که از Wii U کمتر شنیده می شد

Wii U نسل آینده ویدئویی کنسول بازی از نینتندو به عنوان جانشینی جدید از یک رشته مهندسی(علم مهندسی جدید) در صنعت بازی های رایانه ای است.

این سیستم در طول کنفرانس مطبوعاتی نینتندو در  نمایشگاه ۲۰۱۱ سرگرمی الکترونیکی معروف به E3  پرده برداری شد و زمان تعیین شده برای انتشارش در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ در شمال امریکا، ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲ در اروپا و استرالیا، و دسامبر ۸، ۲۰۱۲ در ژاپن برنامه ریزی شده است. این کنسول هشتمین نسل کنسول های خانگی است که توسط نینتندو به صنعت بازی های ویدئویی معرفی شد.

نینتندو اعلام کرد که کنسول Wii U رشته گرافیک ۱۰۸۰P و دارای ۲ GB حافظه ۱ GB به عنوان حافظه سیستم و حافظه بازی است. این بیش از ۲۰ برابر حافظه نسبت به نسل قبلی کنسول های وی است. کنسول Wii U در دو نسخه منتشر شده است. نسخه اولیه سفید با ۸ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه سیاه و سفید با حق بیمه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، که شامل غرفه و اسکله. یک کابل HDMI خواهد بود که در هر دو نسخه گنجانده شده است.

کنسول Wii U  رشته ویژگی های یک کنترل جدید، به نام های Wii U Game Pad با صفحه لمسی تعبیه شده را داراست. این کنترل به بازیکن اجازه می دهد تا   بازی را با  صفحه نمایش کو حتی زمانی که تلویزیون خاموش است، ادامه دهد.

در نمایشگاه E3 2012، این  کنترلر جدید، نرم افزار کنترل کننده نامیده می شود. از یک گیم  پد نیز پرده برداری شد که یک گیم پد  سنتی تر است. از ویژگی های این پد سنتی وجود آنالوگ است.

سیستم Wii U می تواند  با  لوازم جانبی نسل قبلی کنسول های wii، مانند سیستم مهندسی از راه دور Plus و Nunchuk. سازگاری داشته باشد اما نمی خواهد  نسبت به دیسک ها و لوح های فشرده  کنسول های قبلی اش به عقب برگردد.

کنسول برای اولین بار در سال ۲۰۰۸،  پس از محدودیت ها و چالش های مختلف  به رسمیت شناخته شد، مانند یک تصویر عمومی شد که این سیستم در درجه اول برای مخاطب “گاه به گاه” برای یک عنصر شناخته شده از خانواده ی Wii  با رشته مهندسی U، نینتندو به صراحت بخواهد به طعمه یا چیز جالبی که سبب عطف توجه دیگری شود دست یابد.

طراح  معروف بازی های رایانه ای و خالق سری بازی های ماریو و زلدا آقای Shigeru Miyamoto  اعتراف کرد که عدم  حمایت کیفیت HD و زیرساخت های شبکه محدود برای Wii که نسل قبلی کنسول ها بود، نیز به سیستم که در یک کلاس جداگانه و ایزوله نسبت به سایر رقبای  خود، ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن در نظر گرفته شده بود، ما را به ساخت کنسول WiiU وادار کرد و  به همین دلیل  است که یک کنسول جدید را باید به جای یک کنسول نسل قبل و با تغییرات زیاد ساخته ایم، در درون شرکت، بحث های زیادی بر سر این ایده برای کنسول جدید وجود دارد و  شروع پروژه و دوباره راه اندازی سقف اندوخته بود  که چندین بار  مطرح شده بود.

مفهوم یک صفحه نمایش لمسی تعبیه شده در داخل کنترل  توسط نور آبی یک ایده ی جدیدی بود که در دنیای بازی های رایانه ای کمتر یا به صورت جدی دنبال نشده است.

Miyamoto و تیم او می خواست که  کنسول جدید شامل یک صفحه نمایش کوچک برای ارائه بازخورد بازی و پیام های وضعیت را به بازیکنان اطلاع دهد و خیلی بعد از آن در توسعه و افزودن تکنولوژی های این به یک صفحه کامل تبدیل شد که البته هزینه های مالی اضافی برای ساخت این ایده، کمی ما را دچار مشکل کرد.

ویژگی های سخت افزاری کنسول WiiU

تراشه ارتباطات میدان نزدیک(یا به عبارتی بهتر سیار) کنسول WiiU در رشته مهندسی  گیم پد کنسول واقع شده است. تراشه NFC  به کاربران برای تبادل محتواها و داده ها از دستگاه های پشتیبانی شده به صورت بی سیم را امکان می دهد.

این است که با قرار دادن دستگاه در سیستم سخت افزاری U گیم پد، این پدیده به دست آمد. تراشه NFC نیز توانایی نوشتن اطلاعات بر روی آیتم هایی که می تواند به عنوان وسیله ای برای انتقال اطلاعات استفاده  شود، نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این، تراشه NFC نیز می تواند  معامله های بی سیم را با استفاده از کارت های اعتباری پشتیبانی کندو به سادگی با قرار دادن کارت اعتباری در مجاورت دستگاه استفاده می شود.
قابلیت های شبکه کنسول WiiU

شبکه نینتندو زیرساخت های شبکه یکپارچه نینتندو شبیه به سونی پلی استیشن شبکه و مایکروسافت ایکس باکس لایو است. نینتندو شبکه ای انحصاری در دسترس دیگران قرار داده که بر روی نینتندو  ۳DS قرار داده شده بود.

ابزار های آنلاین چند نفره، چت ویدئویی (به دست آمده توسط دوربین را با استفاده از  دسته بازی داخلی های Wii U)، و همچنین دریافت داده های دیجیتال، توسط شبکه بر روی Wiiu قابل دسترسی هستند.

سیستم حساب کاربری در کنسول WiiU بسیار شبیه به شبکه پلی استیشن و ایکس باکس لایو استفاده می شود و سیستم U می تواند شامل بیش از ۱۲ حساب کاربری برای هر فرد باشد.

فروشگاه اینترنتی کنسول Wii U خواهد توانست که به  یک فروشگاه توزیع دیجیتال تبدیل شود.  به معنی دانلود دیجیتال عنوان  های کنسول U، خرده فروشی های  عناوین کنسول، عناوین WiiWare، عناوین کنسول مجازی، و برنامه های کاربردی را برای کاربران فراهم می کند.

فروشگاه اینترنتی کنسول Wii U نیز  اجازه می دهد تا کاربران برای به دست آوردن تکه، افزودنیهای فایرفاکس، و گسترش هر دو بازی های خرده فروشی و دیجیتال آسوده عمل کنند. علاوه بر این، همه مطالب به دست آمده از فروشگاه اینترنتی کنسول Wii U به حساب کاربری، و همه آنها را می توان به راحتی به دیگر سیستم های Wii U منتقل کرد.

کنسول WiiU همچنین شامل یک مرورگر وب است که به شما این امکان را می دهد که به  وب در دسته بازی های Wii U و یا از طریق صفحه تلویزیون به فهرست مرورگر وب و همچنین ایجاد تغییراتی مانند  باز کردن بخش های آنلاین مربوط به بازی در حال اجرا و سایت مخصوص بازی و تمام داده هایی که توسط HTML5 پشتیبانی می شوند دسترسی داشته باشید و  می توانند توسط کنترلر های مخصوص، به صفحه نمایش تلویزیون منعکس شوند.
قابلیت های رسانه ای کنسول WiiU

از قابلیت های نینتندو WiiU قابلیت  کار با سرویس های Netflix، Hulu به علاوه، ویدئو از طریق مسنجر آمازون، و یوتیوب است که تصاویر و ویدئو های ساده را می توان در صفحه نمایش موجود در کنترلر کنسول U  و از همه مهمتر قابلیت  انتقال ویدئو از گیم پد را به جریان فیلم دیجیتال و تلویزیون را می توان در کنسول WiiU مشاهده کرد.

از دسته بازی های WiiU نیز می تواند به عنوان یک تلویزیون جهانی از راه دور و با استفاده از یک واسط کاربری ساخته شده، حتی زمانی که صفحه نمایش خانگی خاموش است، استفاده کرد.

منبع : www.nintendo.com/wiiu

و در نهایت :

  • IBM Power-based multi core CPU
  • AMD Radeon GPU
  • “internal flash memory”
  • six channel pcm linear audio output
  • supports 1080p and downwards
  • HDMI

مطالب مرتبط

  • Wii U قدرتمند تر از سابق
  • کنسول بعدی مایکروسافت XBOX 720 چه توانایی هایی دارد ؟
  • Sony PlayStation 4 کی عرضه میشود ؟
  • Super Mario Bros 2 به ۳DS می آید
  • کنسول جدید نینتندو: Wii U نینتندو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.