پاداش تازه دولت آمریکا به قاتل مسلمانان میانمار

۲۸م آذر ،

دو مسئول وزارت دفاع آمریکا به تازگی در قالب هیئتی از وزارت امور خارجه آمریکا به میانمار سفر کرده اند تا در زمینه چشم انداز همکاریهای دو کشور با مقامات رانگون مذاکره کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، گرچه بسیاری از کشورها تلاش کردند با محکوم کردن کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار، خود را از شرمساری کمک به دولت این کشور برهانند اما پس از گذشت مدتی کوتاه، مدعیان حقوق بشر در حال افزایش همکاری ها با این کشور می باشند.

گرمی روابط میانمار با کشورهای غربی زمانی بیشتر محسوس شد که ۱۹ دسامبر امسال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این کشور سفر کرد. این اولین بار بود که یک رئیس جمهور آمریکا قدم به خاک میانمار می گذاشت.

اکنون نیز یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کرده این کشور قصد دارد به منظور حمایت از رژیم جدید میانمار، با این کشور در زمینه نظامی همکاری کند. همکاری نظامی آمریکا با میانمار که به زودی آغاز خواهد شد، در وهله اول در زمینه امداد و پزشکی نظامی بوده و نظامیان آمریکایی به افسران ارتش میانمار برای ایجاد تحولات در ساختار دفاعی این کشور کمک می کنند.

در همین راستا، دو مسئول وزارت دفاع آمریکا به تازگی در قالب هیئتی از وزارت امور خارجه آمریکا به میانمار سفر کرده اند تا در زمینه چشم انداز همکاریهای دو کشور با مقامات رانگون مذاکره کنند. آمریکا همچنین اعلام کرده حاضر است به میانمار اجازه دهد در سال ۲۰۲۴ از نزدیک تمرینات نظامی مشترکی را که آمریکا با تایلند و دیگر متحدان خود در منطقه برگزار می کند، پیگیری کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.