پادشاه اردن به رام‌الله سفر می‌کند

۱۴م آذر ،

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند، پادشاه اردن روز پنجشنبه برای گفت‌وگو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شهر رام الله سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری شینهوا گفتند که هدف از سفر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به رام‌الله تبریک گفتن به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت ارتقای وضع دیپلماتیک فلسطین در سازمان ملل به یک کشور ناظر غیرعضو است.

این منابع افزودند، ملک عبدالله دوم و عباس در خصوص همکاری‌های مشترک و اقدام‌های دیپلماتیک بعدی فلسطینی‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

این در حالی است که با گذشت دو روز از دستیابی فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در راه بازگشت به رام‌الله با پادشاه اردن در امان دیدار کرد.

محمود عباس و ملک عبدالله دوم در خصوص آخرین تحولات ایجاد شده در پرونده مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی و چگونگی اقدامات مشترک کشورهای عربی برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بویژه بعد از دستیابی فلسطین به عنوان کشور عضو در سازمان ملل بحث و مذاکره کردند.

ملک عبدالله دوم تاکید کرد که اردن با تمام ابزارها و در عرصه‌های مختلف از مردم فلسطین حمایت می‌کند تا کشور مستقل فلسطین که پایتخت آن قدس شرقی باشد، ایجاد شود و رنج‌ها و مشکلات مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه پایان یابد.

عباس پس از دیدار با پادشاه اردن در مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرد: در دیدار با ملک عبدالله دوم مذاکراتی در خصوص گام‌های آتی که می‌تواند روند مذاکرات متوقف شده میان اسرائیل و فلسطین را به سبب شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری به جریان بیندازد، انجام شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تل‌آویو خواست تا برای برقراری صلح عادلانه روند شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند و به میز مذاکرات مستقیم باز گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.