پادشاه عربستان به کما رفت

جام جم آنلاین: منابع آگاه عربستانی اعلام کردند که پادشاه این کشور به کما رفته است.

به گزارش خبرگزاری براثا عراق، منابع عربستانی آگاه اعلام کردند که شرایط جسمانی ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور وخیم شده و وی به کما رفته است.

این منابع از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کردند، این خبر از سوی منابع مختلف و نیز یک سند رسمی صادر شده از دفتر پادشاهی عربستان مورد تایید قرار گرفته است.

در این سند آمده است: حادثه مهمی در عربستان در حال رخ دادن است که برقراری تدابیر امنیتی شدید و آماده‌باش نیروها را می‌طلبد تا از هرگونه اقدامات تروریستی در داخل عربستان ممانعت شود.

در همین حال برخی از تحلیلگران تاکید کردند که علت تاکید این سند برای آماده‌باش در عربستان نزدیکی مرگ ملک عبدالله و ترس از وقوع ناآرامی در کشور به خاطر نارضایتی‌های مردم از نوادگان خاندان عبدالعزیز است.

در همین حال برخی از روزنامه‌نگاران آگاه به نقل از منابع ریاض اعلام کردند که خانواده پادشاهی عربستان بر لزوم آماده‌باش در شهرهای عربستان در پی انتشار خبر مرگ پادشاه این کشور تاکید دارند.

امیر متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، یکی از شاهزاده‌های عربستانی گفته است که خبر مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز تایید نشده اما پادشاه در شرایط جسمانی مطلوبی نیست، این مساله باعث شده است برخی از اطرافیان خبر مرگ پادشاه را اعلام کنند و حتی دولت‌های انگلیس و آمریکا و برخی دیگر از کشورهای جهان پیام‌های تسلیت‌ برای ولیعهد عربستان آماده کرده‌اند.

 پروفسور ویلیام راجر، پزشک آمریکایی مخصوص شاه عربستان در گزارش پزشکی روز یکشنبه خود اعلام کرده که ملک عبدالله زندگی نباتی دارد و به هیچ یک از سیگنال‌های الکتریکی و مغناطیسی پاسخی نمی‌دهد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.