پادشاه عربستان کجا رفته است؟

این سوالی است که پس از انتشار اخباری مبنی بر واگذاری اداره امور عربستان از سوی پادشاه این کشور به سلمان بن عبدالعزیز در اذهان متبادر شده است.
ملک عبدالله روز دوشنبه اداره کلیه امور عربستان را به شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولی عهد این کشور واگذار کرد و خود به مقصدی نامعلوم خاک عربستان را ترک کرد.
برخی گفته اند که عبدالله به مراکش رفته و در انجا قراراست مدتی استراحت کند. رسانه های سعودی نیز علت خروج عبدالله از کشور را گذراندن دوران مرخصی بیان کردند.
با این همه سیمون هندرسون از تحلیلگران موسسه واشنگتن ( Washington Institute) در مطلبی که در وب سایت این موسسه منتشر شده مقصد ملک عبدالله را نیویورک و دلیل آن را وخامت حال وی اعلام کرده است.
هندرسون با اشاره به اینکه هواپیمای حامل ملک عبدالله ۸۸ ساله البته در خاک مراکش فرود آمده است نوشت : در اینجا به صورت گسترده ای شایع شده است که عبدالله برای تکمیل مراحل درمانی خود عازم نیویورک است و احتمالا بعد از یک توقف کوتاه در مراکش وارد نیویورک خواهد شد.
هندرسون در مطلب خود آورده است که عبدالله در نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه به طرز کاملا مشهودی بی قرار و آثار ناراحتی جسمی و ضعف در وجود او نمایان بود.
۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.