پارس جنوبی قابلیت تبدیل به بزرگ ترین مرکز پژوهشی کشور را داراست

به گزارش ایرنا، علی احمدزاده سه شنبه درنشست با اعضای پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر افزود: دانش تجربی کارکنان شاغل درحوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس، فعالیت پژوهشی صنعت نفت را غنی تر می کند و برخورداری از این مزیت و ویژگی برتر، سبب شده تا گسترش فعالیت پژوهشگاه و دانشگاه صنعت نفت کشور دراین منطقه برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: باید منطقه ویژه پارس را به پایتخت آموزشی کشور تبدیل کرد و تمامی توانمندی های علمی را برای پاسخ به نیازهای صنعت دراین منطقه فراهم کرد.

احمدزاده با اشاره به ایجاد کمیته فنی پژوهشی و تخصصی در منطقه ویژه پارس برای استفاده بهتر شرکت های مستقر در پارس جنوبی، افزود: سازمان منطقه ویژه پارس، ایجاد کلینیک های تخصصی را برای انجام فعالیت های پژوهشی در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته ها از میان اعضای کمیته های فنی پژوهشی و تخصصی، مراکز علمی دانش بنیان، دبیران فعال و افراد متخصص از حوزه های دیگر انتخاب می شوند.

احمد زاده با بیان اینکه بحث مسایل زیست محیطی با شناسایی گونه های مناسب اقلیمی از جمله اهداف مدیریت پژوهش منطقه ویژه پارس است، یادآورشد: امیدواریم با کمک پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر بتوان یک آزمایشگاه تخصصی محیط زیست، در منطقه ویژه پارس ایجاد کرد.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز دراین نشست به مزیت های فعالیت دراین مرکز اشاره کرد و گفت: موقعیت مناسب جغرافیایی، مجاورت به با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، دسترسی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و تاسیسات بندری و خطوط کشتیرانی بین المللی از جمله این مزیت هاست.

مهدی محمدی در باره شکل گیری و راه اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس یادآورشد: مقدمات راه اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس از سال ۱۳۸۳ از سوی استانداری بوشهر آغاز شد پس از اخذ مجوز دراسفندماه ۱۳۸۶ به عنوان یک پارک فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت های خود را توسعه داد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، علوم و فنون دریایی، زیست فناوری و نانو فناوری فعالیت می کند.

محمدی بیان کرد: با همفکری کارشناسان و تعامل با سازمان منطقه ویژه پارس می توان از توسعه علم و فناوری در جامعه محلی حمایت کرد. ک/۲

۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۵۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.