پارک بازی‌های کامپیوتری ایجاد می‌شود

۲۸خردادماه، مهر- رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد پارک بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درصدد فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای هستیم.

مرتضی براری با اشاره به نقش بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد و فرهنگ، افزود: از آنجایی که بازی‌های رایانه‌ای تاثیرات جدی بر کودکان و نوجوانان دارد باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد جامعه تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای نسبت به استفاده کنندگان بسیار اندک است.

وی تعداد استفاده کنندگان از بازی‌های رایانه‌ای در کشور را ۲۵ میلیون نفر ذکر کرد و یاد آور شد: از این رو باید جهاد واقعی در تولید بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم و از ظرفیت‌های کلیه استان‌ها در این زمینه استفاده شود.

براری از راه اندازی پارک بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های کشور خبر داد و در این باره توضیح داد: در این راستا قرار است تا با همکاری با شهرداری‌های استان‌ها در هر استان اقدام به راه اندازی پارک‌هایی کنیم تا در آن به جوان‌ها آموزش‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای ارائه شود.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و توسعه این صنعت خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از بازی‌های محلی در فضای مجازی را از اولویت‌های این طرح دانست و خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم که از استفاده از بازی‌های محلی در فضای مجازی حمایت خواهد شد و سرمایه گذاری صد درصدی به عمل می‌آید.

براری همچنین با اشاره به بعضی از انتقادات تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در زمینه فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم برای تولید بازی‌های رایانه‌ای گفت: از این رو در تلاش هستیم تا با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تا حدی زیر ساخت‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای را در استان‌های کشور فراهم کنیم.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.