پاسخگویی به بیش از ۲۵۰۰ تماس از سوی سامانه جامع اطلاعات گردشگری

سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور (۰۹۶۶۹) در نیمه دوم تیرماه ، پاسخگوی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تماس در زمینه نیازهای اطلاعات گردشگری به مسافران تابستانی بوده است.

حسین جعفری رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: کانون به عنوان عضو ستاد دایمی سفرهای کشوری، برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای هم افزایی با برنامه‌های کلان گردشگری سازمان، ارائه خدمات بهینه به مسافران و توسعه صنعت گردشگری در کشور طراحی کرده است. به عنوان نمونه، از آغاز تعطیلات تابستانی تاکنون، سامانه اطلاعات گردشگری به تعدای زیادی از تماس‌‌ها و سوالات گردشگران پاسخ داده است.

وی تصریح کرد: سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور در تمام ایام سال، به صورت شبانه‌روزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران می‌پردازد، به گونه‌ای که کارشناسان این سامانه پاسخگوی بیش از دو هزار و ۵۰۰ تماس تنها در نیمه دوم تیرماه در حوزه‌های مختلف گردشگری بوده‌اند.

جعفری اظهار داشت:  سامانه ۰۹۶۶۹ به عنوان نمادی از رفتار حرفه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع وابسته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی راه‌اندازی شده  و به صورت پایدار و مستمر در عرصه نظام عرضه و تقاضا در حوزه اطلاع‌رسانی گردشگری، نظرات و خواسته‌های هموطنان را دریافت می‌کند و در راستای افزایش کارآمدی و پاسخگو بودن به نظرات و پیشنهادات مردمی، گام بر می‌دارد.

رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: وضعیت راه‌ها، ظرفیت‌های گردشگری، وضعیت آب و هوا، مراکز اقامتی- تفریحی، ظرفیت هتل‌ها، امداد خودرو، اطلاعات درباره جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معنوی، طبیعی و گردشگری استان‌های مختلف کشور و نحوه دریافت گواهینامه و مدارک بین‌المللی خودرو از موضوعاتی است که مسافران در جریان سفر خود در سراسر کشور برای آگاهی از آنها با شماره تلفن ۰۹۶۶۹ تماس برقرار می‌کنند. بر اساس آمارهای موجود، وضعیت راه‌ها و خدمات گردشگری مهمترین دغدغه مسافران تابستانی در سال جاری که با راهنمایی کارشناسان سامانه ۰۹۶۶۹ و بکارگیری نرم‌افزارهای موجود این نیاز گردشگران هم  در حد ممکن برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۳۳۳  کانون نیز برای اطلاع رسانی در طول سال فعال بوده و آماده دریافت انتقادات و پیشنهادهای هموطنان  و مسافران در کلیه محورهای مواصلاتی است./uf

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.