پاسخ به خوانندگان خبر آنلاین: در صورتی که بانک ها پول داشته باشند وام ازدواج ۵ میلیونی می دهند

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: چرا بانکهای منتخب وام ازدواج در اکثر شهرها بودجه ندارند و پرداخت وام را به اواخر سال ارجاع می دهند یا بیشتر از هر نفر سه میلیون تومان نمیدهند.
این درحالی است که براساس بخشنامه بانک مرکزی اگرچه اولویت اصلی بانک ها پرداخت تسهیلات ازدواج است اما پرداخت وام ۵ میلیونی تنها در صورتی اجرایی خواهد بود که بانک ها منابع قرض الحسنه لازم را در اختیار داشته باشند.
براساس این گزارش،بانک مرکزی ضمن صدور بخشنامه ای به بانک‌های عامل در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج خواستار شد در صورت وجود منابع قرض الحسنه، نسبت به اعطای سقف فردی افزایش یافته قرض‌الحسنه ازدواج ( تا ۵۰ میلیون ریال ) به متقاضی اقدام کنند .
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه آمده است: پیرو نامه شماره ۶۳۱۱۱/۹۱ مورخ ۱۱/۳/موضوع ابلاغ افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ( ۲۰ میلیون ریال برای مزدوجین با شرایط خاص ) و نظر به بررسی نحوه عملکرد شبکه بانکی کشور در ارتباط با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و نحوه اقدام در مورد تکالیف قانونی تسهیلات قرض الحسنه در سال ، شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصد و چهل و پنجمین جلسه مورخ ۱۷/۵/ خود مقرر نمود ، بانکهای عامل در صورت وجود منابع قرض الحسنه نسبت به اعطای سقف فردی افزایش یافته قرض الحسنه ازدواج ( تا ۵۰ میلیون ریال ) به متقاضی اقدام نمایند .
این گزارش می افزاید:‌ اولویت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ، با قرض الحسنه ازدواج و زندانیان نیازمند در محکومیت‌های‌ مالی می باشد . همچنین مقرر گردید بانکهایی که بیش از منابع قرض‌الحسنه در دسترس خود ، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده‌اند، سریعاً نسبت به اصلاح و تعدیل آن تا ۱۰۰ درصد اقدام نمایند.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.