پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین: ‘سپاس ‘ مشکلات کارت های بانکی را حل می کند اما چه وقتی مشخص نیست !

۲۹ آبان ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: چرا بانک مرکزی زیرساختهای لازم شتاب بانک مرکزی را برای ۲۰۰ میلیون کارت بانکی (که هرروزهم بیشترمی شوند)را توسعه نمی دهد. چرا باید هر بار که یارانه ها واریز می شوند این شبکه شتاب از کار بیفتند؟
این درحالی است که بنابراطلاعیه بانک مرکزی شبکه ای به نام سپاس برای ساماندهی نظام پرداخت الکترونیک کشور راه اندازی شده است.
به گزارش تفسیری روابط عمومی بانک مرکزی ؛ با اجرایی شدن این طرح ، بستر مناسبی جهت پرداخت الکترونیک از طریق گوشی تلفن همراه و نیز انواع کارت های خارج از شبکه بانکی (همچون کارت مترو و کارت سوخت) هم فراهم خواهد شد .
این گزارش تفسیری می‌‌افزاید: از جمله وجوه تمایز این سامانه با دیگر موارد مشابه ، می توان به اعمال کنترل های نظام ضدپولشویی ، گزارش تفسیری از حجم نقد الکترونیک صادر شده در قالب کیپا (کیف پول الکترونیکی)‌ ، تهیه و به روزرسانی استاندارد تجهیزات و سیستم های مرتبط با کیپا ، اعمال کنترل های کشف تقلب نظیر مسدودکردن حساب کیف پول و… اشاره کرد .
از دیگر مزایای راه اندازی سامانه سپاس، سازمان‌دهی فرآیند اخذ کارمزدها، تسویه مالی و اجماع ذی نفعان است که با انجام کارشناسی های لازم در زمینه تعیین جایگاه هر یک از ذی نفعان و بازیگران در سامانه ملی پرداخت همراه، صورت گرفته و به عنوان بخشی از آیین نامه به مالکان نقش در این عرصه ابلاغ خواهد شد.

البته با این همه توضیحات باز هم بانک مرکری پاسخ مشخصی در مورد وقت راه اندازی این سیستم نداده است و امیدواریم این وعده و وعید ها خیلی طولانی نشود .
 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.