پاسخ جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به شایعاتی درباره بستن تنگه هرمز

دریادار علیرضا تنگسیری یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالگرد سفر مقام معظم رهبری در اولین روز مرداد سال ۹۰ به بندرعباس و بازدید و دیدار با خانواده نظامیان ارتش و سپاه در هرمزگان، یکی از اهداف سفر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان نشان دادن حساسیت خلیج فارس و تنگه هرمز به ساحل نشینان و نیروهای نظامی مستقر در جنوب کشور بود.
در ادامه گزیده ای از اظهارات جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به نقل از مهر می آید:

  • مطرح می کنند ایران قصد بستن تنگه هرمز را دارد آیا منطقی است زمانیکه ما از تنگه استفاده می کنیم اقدام به بستن آن کنیم نمی دانم با چه استدالی این گفته ها مطرح می شود.
  • تنگه هرمز را هوشمندانه کنترل می کنیم. تا زمانیکه ایران از تنگه استفاده می کند هیچگاه اقدام به بستن تنگه نخواهیم کرد، بیان داشت: اگر روزی بدانیم نمی توانیم از تنگه استفاده کنیم مدخل ورودی و خروجی تنگه هرمز را خواهیم بست در غیراینصورت منطقی برای بستن نیست. کنترل هوشمندانه تنگه هرمز را به خوبی در حال انجام هستیم.
  • از زمانیکه کنترل خلیج فارس و تنگه هرمز به عهده سپاه گذاشته شده بیگانگان جرات عبور ندارند، زمان ورود به خلیج فارس سعی می کنند از جنوبی ترین مسیر خلیج فارس و حضور در آبهای کشورهای عربی وارد خلیج فارس شوند.
  • اقتدار سپاه در حراست و صیانت از تنگه هرمز و خلیج فارس است. اقتدار ما به سلاح نیست بلکه با پشتوانه ایمان و اعتقاد این جوانان است که می گوییم تنگه هرمز را می بندیم.
  • حیاط ما در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است در حال حاضر بسیجیان بر روی بیش از ۶۰ فروند شناور در خلیج فارس، دریای عمان و فراتر از آن حضور دارند و از منافع ایران محافظت می کنند. ارتش هم در خلیج عدن و اقیانوس هند حضور فعالی دارد و توانایی حضور در آبهای دورتر را در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران را دارد.
  • بیش از ۹۰ فروند شناور نظامی کشورهای دیگر در منطقه حضور دارند. حضور بیگانه در منطقه معنا و مفهم ندارد، نیروهای بیگانه برای منطقه و کشورهای همسایه یک تهدید هستند، در صورتیکه برای ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا در خلیج فارس و دریایی عمان اتفاقی بیفتد تا سالها مشکلات مخرب زیست محیطی منطقه را تهدید می کند.
  • طراحی پروژه ایران هراسی و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف دنیا حتی جنگهای داخلی در کشورهای ضعیف توسط آمریکا و متحدانش با هدف فروش سلاحهای مخرب انجام می گیرد، زیرا بخش زیادی از اقتصاد آمریکا با فروش سلاح به کشورها تامین می شود.
  • باید حضور بیگانگان را در منطقه به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم. سالهاست که می گوییم حضور آنها مخل امنیت است، هستی و حیاط ما در جنوب است، باید توجه به دریا و آمادگی عملیاتهای دریایی را داشته باشیم.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.