پاسخ شهردار منطقه ۶: خیابان انقلاب یک ماه بسته است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یکی از خوانندگان خبرآنلاین با نام مهران نوشته بود:« با سلام.درچند روزاخیر خیابان انقلاب حدفاصل خیابان ابوریحان تا ۴راه ولیعصر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود شده است. این کار سبب شده همه بار ترافیکی این خیابان وارد خیابون شهید روانمهر شود. این اتفاق شرایط سختی را برای اهالی خیابان روانمهره ایجاد کرده است. امروزباید مسیر ۵دقیقه ای رو نیم ساعته یا ۴۵ دقیقه طی کنیم. لطفاً پیگیری کنین این شرایط اعصاب اهالی خراب کرده است. تا چه مدت این وضع ادامه پیدا خواهد کرد. پیشاپیش متشکرم.

فخرالدین سلیمانی ،شهردار منطقه ۶ ضمن عذرخواهی از شهروندان iبه سبب مسدود شدن موقت خیابان انقلاب حد فاصل فلسطین تا چهارراه ولیعصر در مسیر غرب iبه شرق، گفت:«برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی iبه شاه لوله اصلی آبرسانی در مرکز پایتخت، این مسیر تا پایان هفته مسدود خواهد بود تا عملیات لاینینگ بخشی از زیرگذر ولیعصر که از زیر این لوله بیش از ۵۰ ساله عبور می‌کند، iبه اتمام برسد.» وی در ادامه با اشاره iبه پیشرفت ۵۴ درصدی حفاری زیرگذر ولیعصر، ابراز امیدواری کرد که عملیات حفاری حداکثر تا یک ماه آینده iبه اتمام برسد.»

فخرالدین سلیمانی می گوید یکی از دلایل طولانی شدن روند اجرای پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) را وجود بعضی معرضان تاسیساتی که از پیش پیش‌بینی نشده بود، دانست و گفت:«از سوی دیگر با توجه iبه مسائل اقتصادی و تغییرات قیمت ارز برای ورود بعضی تجهیزات و تاسیسات iبه داخل کشور با مشکلاتی مواجه شدیم که سبب طولانی شدن وقت اجرای پروژه شد.»
وی با بیان اینکه کار عمرانی درزیرگذرولیعصر در سه شیفت کاری دنبال می‌شود، اظهار کرد:«به سبب محدودیت‌های ترافیکی برای ورود ماشین‌آلات سنگین iبه کارگاه، بخش عمده کار همچون تخلیه خاک و انتقال و تزریق بتن در ساعات شب انجام می‌شود تا iبه این ترتیب اجرای این پروژه کمترین دخل و تصرف سوئی در زندگی روزمره مردم نداشته باشد.»
سلیمانی با بیان اینکه توافقات نهایی برای خریداری پله‌برقی‌ها انجام شده است، اظهارکرد:« برابرآخرین پیگیری‌ها، ظاهرا نمی‌توانیم از ارز دولتی برای واردات پله‌برقی استفاده کنیم، چرا که این کالا جزو کالاهای تزئینی دسته‌بندی شده است.»
شهردار منطقه ۶ در ادامه برآورد اولیه پروژه زیرگذر ولیعصر را هفت میلیارد تومان عنوان کرد، اما گفت: «با توجه iبه تغییرات قیمتی عمده و نوسانات نرخ ارز، احتمالا iبها همه شده این پروژه بسیار بیشتر خواهد بود.»
سلیمانی در عین حال از آمادگی برای پرداخت iبها‌های بیشتری که در جریان اجرای این پروژه ضرورت دارد، خبر داد و گفت: «در جریان تدوین متمم بودجه تقاضای پنج میلیارد تومان اعتبار بیشتر داشتیم، اما ممکن است iبها همه شده باز هم افزایش یابد.»
به گفته وی، سه دستگاه آسانسور نیز برای استفاده معلولان و جانبازان در تعدادی از ورودی و خروجی‌های زیرگذر نصب خواهد شد.
به گفته شهردار منطقه ۶، عملیات لاینینگ و پوشش نهایی بتنی در زیرگذر ولیعصر از روز گذشته آغاز شده و این پروژه پایان سال جاری iبه iبهره‌برداری خواهد رسید.
سلیمانی در ادامه ضمن عذرخواهی از شهروندان iبه سبب مسدود شدن موقت خیابان انقلاب حد فاصل فلسطین تا چهارراه ولیعصر در مسیر غرب iبه شرق، اظهار کرد: برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی iبه شاه لوله اصلی آبرسانی در مرکز پایتخت، این مسیر تا پایان هفته مسدود خواهد بود تا عملیات لاینینگ بخشی از زیرگذر ولیعصر که از زیر این لوله بیش از ۵۰ ساله عبور می‌کند، iبه اتمام برسد.
وی اطمینان داد که پس از اجرای این بخش از پروژه، کار عمرانی در زیرگذر ولیعصر هیچ مشکلی برای این لوله اصلی آب ایجاد نکند، کما اینکه تونل مترو و تونل توحید نیز در جریان احداث با این خط لوله مواجه بوده‌اند.
شهردار منطقه ۶ شمار مبادی ورودی و خروجی زیرگذر ولیعصر را هشت مورد عنوان کرد و گفت: سه مورد از این ورودی و خروجی‌ها در محور BRT قرار دارد و چهار طرف چهارراه ولیعصر از طریق این زیرگذر iبه یکدیگر متصل خواهد شد.
سلیمانی همچنین از اتصال زیرگذر ولیعصر iبه سالن بلیت ایستگاه مترو خبر داد و گفت: iبه این ترتیب با فرو رفت ۱۵ متری از سطح زمین در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، ایستگاه مترو مالک یک ورودی تازه خواهد شد.
وی با اشاره iبه تمهیدات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از آسیب iبه منظر ساختمان تئاتر شهر، توضیح داد: در مبادی ورودی و خروجی، سازه‌های سبک فلزی و شیشه‌ای بدون هر گونه نمای خارجی خاصی و با کمترین حجم پیش‌بینی شده است.
شهردار منطقه ۶ در ادامه از عبور ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر عابر پیاده در ساعات پیک ترافیک از چهارراه ولیعصر خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود ۵۶۰۰ خودروی سواری و ۲۷۰ دستگاه اتوبوس BRT نیز در ساعات پیک از این چهارراه عبور می‌کنند و این حجم تردد ضرورت جداسازی مسیر عابران پیاده و خودروها را بیش از پیش نشان می‌دهد.
سلیمانی در پاسخ iبه اینکه آیا پس از iبهره‌برداری از این زیرگذر، عبور عابران پیاده از سطح چهارراه ولیعصر ممنوع خواهد شد؟ گفت: زیرگذر ولیعصر با هدف فراهم کردن فضای ایمن برای عبور شهروندان از این منطقه ساخته می‌شود و برنامه‌ای برای ممنوعیت عبور عابران از سطح چهارراه وجود ندارد. شهرداری تهران با احترام iبه شهروندان فضای امن را احداث می‌کند و تشخیص اینکه از کدام مسیر برای عبور از چهارراه استفاده شود، با خود مردم است.
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.