پاسخ مطهری به دادستان تهران: اجازه ایجاد انحراف در انقلاب را نخواهم داد و تا پایان جان ایستاده​ام/خوب شد زمان امام دادستان نبودید

به گزارش خبرآنلاین، دو روز پیش دادستان تهران به دلیل نطق دو ماه پیش علی مطهری، نسبت به اظهارات وی، اعلام جرم کرد. (اینجا) اشاره وی به بخشی از سخنان نماینده تهران بود که به نگرش فرهنگی رئیس جمهور و مسئول دفتر وی انتقاد کرده و گفته بود: «با این تفکرتان درباره حجاب، به فکر کاباره​ هم باشید!» (متن کامل این نطق رااینجا بخوانید)

مطهری در نخستین واکنش خود به اظهارات دادستان تهران، به وی یادآورشد که حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد و بهتر است تکلیف پرونده های دیگری همچون رحیمی، مرتضوی و جواد لاریجانی را روشن کند. (اینجا)

اگرچه معاون اول رئیس جمهور و رئیس صندوق تامین اجتماعی به اظهارات این نماینده تهران واکنش نشان ندادند اما دادستان تهران اظهارات دوباره مطهری را نیز مصداق «جرم» تلقی کرد و محمدجواد لاریجانی نیز در مصاحبه ای به سخنان وی پاسخ داد. (اینجا)

به دنبال اعلام جرم دادستان تهران علیه علی مطهری به دلیل آنچه وی در نطق خود در حوزه مسائل فرهنگی درباره دولت مطرح کرده بود، نماینده تهران نامه ای به دادستان نوشت.

متن نامه علی مطهری به دادستان تهران به نقل از مهر به این شرح است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی

دادستان تهران

با اهدای سلام، در ارتباط با اطلاعیه اخیر دادستانی تهران نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:

۱- بعید است که جنابعالی فرق میان انتقاد و توهین را ندانید و همین طور بیان تساهل و تسامح فرهنگی برخی مقامات دولتی را نشر اکاذیب بدانید، بنابراین بهتر بود عامل و انگیزه اصلی اعلام جرم خود علیه اینجانب در خصوص جمله ای از نطق میان دستور من در مجلس هشتم، آن هم بعد از نزدیک به دو ماه و بدون شاکی خصوصی را ذکر می کردید.

خوب شد که شما در زمان امام خمینی دادستان نبودید و الا وقتی امام (ره) درباره برخی مخالفان نظام فرمود: “اینها چنان از اسلام می ترسند که جن از بسم الله” علیه ایشان به اتهام توهین، اعلام جرم می کردید.

۲- سخن از “اقدام دادستانی در عمل به قانون” به میان آورده اید، در حالی که اقدام دادستانی در واقع جرم تراشی و محدود کردن آزادی بیان و دفاع از ابتذال فرهنگی بوده و استقلال مجلس و حریت و آزادگی نمایندگان را مخدوش و مجلس را تبدیل به نهادی فرمایشی می کند. اظهارات اخیر این بنده را نیز به “قائل بودن به مصونیت ویژه برای خود” معنی کرده اید، در حالی که این اظهارات به معنی زیر بار ظلم نرفتن و دفاع از حقوق ملت است نه قائل بودن به مصونیت ویژه برای خود، ضمن اینکه هر نماینده ای دارای مصونیت ویژه قضایی است تا بتواند به راحتی اظهار نظر کند.

به علاوه ،عملکرد قوه قضائیه نشان داده است که برخی افراد مصونیت ویژه دارند. تعیین تکلیف پرونده دادستان قبلی تهران که از قضاوت تعلیق شده ، آنقدر به خاطر مصانعه و ملاحظه کاری و رعایت حال دولت طولانی شد که وی برخلاف نص قانون به سمت ریاست صندوق تامین اجتماعی منصوب شد و پرونده مقام دیگر دولتی نیز چهار سال است که تعیین تکلیف نشده و هر تهدیدی از مقامات اجرایی منجر به عقب نشینی قوه قضائیه گردیده است.

مستدعی است به جای تلاش برای محدود کردن نمایندگان مجلس که مخالف اصول قانون اساسی و موجب وهن نظام جمهوری اسلامی است، به تلاش بیشتر در جهت استقرار عدالت اجتماعی بپردازید.

 اینجانب به عنوان فرزند شهید آیت الله مطهری ، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی، و شخص دوم انقلاب اسلامی، به نوبه خود اجازه ایجاد انحراف درانقلاب را نخواهم داد و در این راه تا پایان جان ایستاده ام.

با تقدیم احترام

علی مطهری

 /۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.