پاسخ کیهان به اظهارات مجید انصاری

یک عضو مرکزیت مجمع روحانیون با ۳ سال تأخیر خواستار فرو بردن خشم، اصلاح ذات البین و مقابله با فتنه انگیزی و اختلاف شد.

مجید انصاری با تاکید بر شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفته است: دلخوری هایی که به هر دلیل در جریان انتخابات گذشته پیش آمده است و کدورت ها با یک سعه صدر و گذشت متقابل کنار گذاشته شود.

وی افزود: نمی دانم این همه آموزه های اسلام درخصوص گذشت و فرو بردن خشم و بزرگواری و عفو در اخلاق اسلامی چه زمانی قرار است به کار گرفته شود، اگر اصلاح ذات البین به عنوان مقدس ترین کارها و عبادت هاست و منفورترین کارها فتنه انگیزی به معنای ایجاد اختلاف و خصومت بین برادران مسلمان است، چه ساز و کاری باید برای عمل کردن به این معروفات پیش گرفت.

انصاری گفت: فضای سیاسی کشور اقتضاء می کند با یک نگاه برادرانه، گذشت و اغماض، عفو و تفاهم به استقبال انتخابات ریاست جمهوری برویم و لازمه این کار این است که دست خناس ها و عناصر افراطی و جریانات مشکوک و کسانی که نان و نامشان در اختلاف افکنی و دمیدن در کوره اختلاف است، قطع شود.

وی توصیه کرد: در هر دو جبهه باید سعی کنند نسبت به افرادی که به دنبال اختلاف افکنی هستند با دیده شک و مراقبت نگاه کنند؛ گرچه می گویند باید حسن ظن داشت، ولی در فعالیت های سیاسی و در دنیایی که در معرض نفوذ سرویس های جاسوسی و منافقین هستیم، خوش باوری به همه افراد کارساز نیست، به کسانی که دنبال خبرهای نادرست و پرونده سازی های ناصحیح و اختلاف افکنی هستند و افراطی برخورد می کنند در هر دو جبهه باید با نگاه تردید و احتیاط نگاه کرد.

به رغم این اظهارات، مروری بر کارنامه برخی سران مجمع روحانیون و تندروهای همسو با آنان طی ۳ سال گذشته و حتی هفته های اخیر نشان می دهد که آنها بر خلاف رهنمودهای آقای انصاری، مشغول تفرقه انگیزی و فتنه انگیزی بوده اند. به عنوان مثال اعضای مجمع وقتی تندروی های کسانی چون موسوی و کروبی و حلقه اصلی مدیریت کننده آنها را که آلودگی های جدی به گروهک های ضد انقلاب داشتند، مشاهده کردند به جای اعتراض به روند قانون شکنی و آشوبگری با این جریان همراه شدند و به ادعای خائنانه و دروغ تقلب دامن زدند حال آن که می دانستند تقلب ۰۰۰/۰۰۰/۱۱ رأیی امکانپذیر نیست.

آن روز کسی در میان مجمع روحانیون به بازیگران لجوج فتنه نگفت بزرگواری به خرج دهید و خشم و هیجان خود را فرو ببرید بلکه تحریکاتی نیز صورت گرفت تا دعوت مکرر رهبر معظم انقلاب – از جمله در نماز جمعه و… – برای بازگشت به قانون و همدلی و برادری بی ثمر بماند.

آن روز اعضای مجمع و اصلاح طلبان همسو کمترین دغدغه ای نسبت به اختلاف انگیزی میان مردم نداشتند همان طور که امثال خاتمی طی هفته های اخیر نیز با تندروهایی نظیر عبدالله نوری هم پیاله شده اند، کسی که تابلوی باند مهدی هاشمی و گروهک نهضت آزادی و سازش با آمریکا و تخطئه حمایت از مقاومت فلسطین را یکجا بلند کرد و میداندار بخشی از ساختارشکنی های سازمان یافته در وزارت کشور دولت اصلاحات بود.

اصلاح طلبان اگر صداقت دارند باید اعلام کنند که در فتنه سال ۸۸ به نام آنها خیانت بزرگی صورت گرفته و حداقل همین امروز از آن عملکرد سراسر خیانت اعلام بیزاری و برایت کنند چرا که آن اتفاقات پروژه دشمن بوده و به خاطر واقع شدن در زمین دشمن انجام گرفته است. چاره جبران نیز خارج شدن از زمین دشمن و توبه از آن عملکرد است.

طی هفته های اخیر برخی از اصلاح طلبان و مشارکتی های فراری نشست های مشترکی با عناصر تابلودار ضد انقلاب در خارج کشور داشته اند که طبق معمول و به دلایل کاملا مشخص با سکوت مطلق مجمع روحانیون و کسانی چون آقای انصاری مواجه شده است. امثال ایشان در حالی که ادعای خط امام دارند کمترین اعتراضی به نشست های هماهنگی خاتمی یا امثال عبدالله نوری که مبانی خط امام(ره) را مورد هجمه قرار دادند، نکردند و سوال این است که چگونه می توان با گروهی تا این حد آلوده به گروهک ها، نگاه خوش بینانه داشت.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.