پاکستان خواستار مشارکت چین در بخش انرژی این کشور شد

به گزارش ایرنا , وزیر امور خارجه چین برای یک دیدار دو روزه و انجام مذاکرات دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه ای و نیز تمرکز بر تقویت همکاری و همچنین مساله تنش در روابط میان پاکستان و آمریکا ، عصر سه شنبه وارد اسلام آباد شد.

دراین دیدار ، ‘زرداری’ خطاب به وزیر امور خارجه چین گفت که کشورش در ارتباط با بخش انرژی با مشکلات متعددی مواجه است و سرمایه گذاری و از کمک چینی ها به پاکستان بخصوص در بخش انرژی قدردانی می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دومین نشست کارگروه انرژی دو کشور که اوایل ماه جاری دراسلام آباد برگزار شده ، به زودی باب مذاکرات خود را در این بخش آغاز کنند.

به گفته وی ، برای دستیابی به هدف دیدار مردم با یکدیگر ، لازم است تلاش خود را بر افزایش راه ، خط آهن و ارتباطات هوایی متمرکز کنیم و به همین منظور دو کشور می توانند با برقراری پروازهای تجاری میان اسلام آباد و کاشغر در سین کیانگ چین ، تسهیلات بیشتری برای این ارتباطات ایجاد کنند.

رییس جمهوری پاکستان با اشاره به مباحث منطقه ای گفت که پاکستان بعنوان یک بازیکن مهم و چین بعنوان یک منبع ثبات منطقه ای ، نقش بزرگی در برقراری ثبات و توسعه منطقه ایفا می کنند.

زرداری افزود که در مذاکرات سه جانبه اخیر میان وزرای خارجه پاکستان ، چین و افغانستان ، فرصتهای تازه برای اجرای مشارکت های مشترک ، مطرح شد.

به گفته وی ، پاکستان دعوت ‘سازمان همکاریهای شانگهای (اس.سی.او) و نیز وجود یک مکانیزم چند جانبه برای ایفای نقش در منطقه برای دستیابی به صلح و ثبات و توسعه در منطقه ، کاملا’ حمایت می کند.

رییس جمهوری پاکستان همچنین گفت که افراط گرایی و نظامی گری , دشمن مشترک همه است و باید در مقابل این دشمن ، با تلاش مشترک و همکاری متقابل ، دفاع کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار ضمن تشکر از رییس جمهوری ، اطمینان داد که دولت او همچنان ، به حمایت های خود از پاکستان ادامه داده و خود را به حمایت از حاکمیت ، استقلال و یکپارچگی این کشور ، متعهد می داند.

‘یانگ جیه چی’ افزود که چین از پاکستان در تمامی مسائل منطقه ای و بین المللی حمایت کرده و از این کشور نیز بخاطر حمایت بی دریغ آن بخصوص در قبال مسائل مهم که پکن نگران آنها است همانند مساله ‘تایوان’ قدردانی می کند.

به گفته وی ، هدف از سفرش به پاکستان بهبودی هرچه بیشتر روابط و نیز تحکیم روابط استراتژیک میان دو کشور می باشد.

آساق**۱۷۸۹** ۱۰۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۴۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.