پامپئو: آمریکا “مسببان” کووید-۱۹ را پاسخگو می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن آن کسانی که “مسبب” پاندمی جهانی کووید-۱۹ هستند که تاکنون موجب مرگ بیش از ۱۱۹ هزار تن در سراسر جهان شده است، پاسخگو خواهد کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت: زمان آن فرا می‌رسد که ما اطمینان حاصل کنیم که چه اتفاقی رخ داده است و بعد آن کسانی که مسوول و مسبب آن هستند، پاسخگو می‌کنیم.

براساس متن مصاحبه‌ که عصر دوشنبه در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، پامپئو تاکید کرد که واشنگتن به مشخص کردن منبع شیوع این بیماری متعهد است و از متخصصان چینی خواست تا در این زمینه همکاری کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مطالبی که درباره بازارهای تره‌بار چین است، دیده‌ایم و همچنین مطالبی درباره اینکه این ویروس دقیقا از کجا نشات گرفته است، دیده‌ایم و مهم است که کل جهان به این نکته برسد. ما بهترین متخصصان جهان را می‌خواهیم، از جمله متخصصان چینی را که در این زمینه مشارکت کنند تا ما اطمینان حاصل کنیم که این روند از کجا آغاز شد، متعلق به کجاست و چطور در سراسر جهان شیوع پیدا کرد.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، تا عصر دوشنبه دست‌کم ۵۸۰ هزار مورد کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا ثبت شد که به مرگ بیش از ۲۳ هزار تن منجر شده است.

انتهای پیام    

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.