پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، فردا برگزار می گردد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/پانزدهمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» با حضور بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز، روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه جاری به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می گردد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) این مانور سراسری به همت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد که در آن حدود ۱۳ میلیون دانش آموز مقاطع مختلف از ۱۱۴ هزار واحد آموزشی ۳۱ استان کشور شرکت خواهند کرد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی است.

ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از جمله دیگر اهداف پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی می باشد.

مانو سراسری زلزله و ایمنی از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی شهر تهران به اجرا درآمد و در سال‌های بعد به سراسر کشور تسری یافت. همچنین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مانور، تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و آموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شد.

گفتنی است مانور زلزله و ایمنی همه ساله در روز ۸ آذر در مدارس سراسر کشور برگزار می گردد، که امسال به سبب تقارن ۸ آذر با روز جمعه و تعطیلی مدارس، مانور با تاخیر برگزار می گردد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.