پایان سریال سرقت کابل‌های مخابراتی; مخابرات: کابل های مسی را جمع میکنیم!

پایان سریال سرقت کابل‌های مخابراتی; مخابرات: کابل های مسی را جمع میکنیم!

خرید و فروش مس، ایجاد اختلال در تلفن ثبت مشترکان و موارد دیگر هر یک می‌تواند هدف سارقان کابل‌های مسی در سطح کشور باشد.

به گزارش ایسنا،‌ سرقت کابل‌های تلفن ثابت یکی از مهم‌ترین مشکلات مشترکان تلفن ثابت در کشور است که شاید هر چند وقت یکبار در کشور شاهد دزدیده شدن کابل‌ها و ایجاد اختلال چند روزه تلفن ثابت مشترکان هستیم.

در نیمه نخست سال جاری نیز شاهد سرقت‌های زیادی در گوشه و کنار کشور بودیم که از جمله آن‌ها می‌توان به اواسط مردادماه و دستگیری سارقان کابل برق و تلفن در محدوده شرق تهران اشاره کرد.

سرگرد حسن نورآبادی ضمن اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت سیم و کابل برق و تلفن در شرق تهران گفت: نیمه شب دهم مرداد ماه سالجاری بر حسب تماس کارکنان اداره مخابرات و برق شرق تهران به پلیس ۱۱۰ و اعلام سرقت کابل‌های برق و مخابراتی منطقه میدان «بنی‌هاشم» ماموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان برای بررسی موضوع و امداد به کارکنان اداره برق به این محل اعزام شدند.

با رسیدن ماموران به محل کارکنان اداره برق و مخابرات در محل حاضر و اعلام داشتند با توجه به قطع سیستم مخابراتی احتمال حضور سارقان در چاله مخابراتی متصور است که بر همین اساس ماموران کلانتری در بازرسی از محل مذکور یک دستگاه خودروی وانت سفید با یک نفر سرنشین حضور مشاهده شد که در حال فرار بود.

همچنین در اوایل مردادماه گزارش شد ۳۰۰۰ کیلومتر سیم و برق از ادره برق استان اصفهان در حال دزدی بوده که ماموران پلیس اصفهان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی خاور که حامل سه تن سیم برق و وسایل کارگاهی و سه دستگاه موتورجوش بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

در خردادماه سال جاری نیز در دوهفته که یکبار شاهد سرقت تلفن‌های ۵ هزار مشترک مرکز مخابرات شهید تندگویان بودیم و تلفن‌های ۲۰ هزار مشترک مرکز مخابرات بعثت به علت سرقت کابل در ۱۷ مردادماه قطع شد.

اما قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در این باره بیان کرد که کابل‌های مسی در حال جمع‌آوری است و کافوهای معمولی جمع می‌شوند و فیبرنوری جایگزین آن می‌شود.

ابراهیم یافتیان، فیبر نوری در استان تهران را ۱۰ هزار و ۲۹۳ کیلومتر اعلام کرد که هشت هزار و ۹۵۲ کیلومتر آن در استان تهران و هزار و ۳۴۱ کیلومتر در استان البرز کشیده شده است.

شاید توسعه شبکه کابل فیبر نوری عاملی برای کاهش یا اتمام سرقت کابلهای مخابراتی شود؛ توسعه این شبکه هزینه‌های کمتری را برای مخابرات خواهد داشت و با فیبر نوری به نیاز بیشتری از مردم رسیدگی می‌شود.

در حال حاضر در شبکه‌های دسترسی ارتباط بین مراکز مسیرهای پشتیبان و ارتباط بین شهرستانهای استان از فیبر نوری استفاده می‌شود. شبکه‌های بین استانی با فیبرنوری است که نسبت به کابل‌های مسی هزینه کمتری را به دنبال دارد و در اختیار ارتباطات زیر ساخت است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.