پایان پذیره نویسی سهام جدید آهن و فولاد میلاد

پذیره نویسی، ۱۱۰ میلیون سهام جدید شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در بازار سوم فرابورس ایران در اولین روز پایان یافت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،سرمایه ثبت شده شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ۵۰ میلیارد ریال است و با این پذیره نویسی۱۱۰ میلیارد ریالی که به منظور توسعه فعالیت های بازرگانی این شرکت بود سرمایه شرکت به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.
همچنین پذیره نویسی ۷۵۰ میلیارد ریالی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد، در آخرین روز پذیره نویسی به پایان رسید. این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس است و مدت اجاره آن ۴ ساله و نرخ سود آن ۲۰ درصد سالانه است که سود آن هر سه ماه یکبار پرداخت می شود.

۱۰۶۲ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۳۵۴ میلیون اوراق بهادار به ۱۰۶۲ میلیارد ریال رسید، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با جابجایی ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار سهم و با نرخ هزار و ۸۳۸ ریال داشت. کمترین حجم معاملات را سبحان دارو در بازار اول فرابورس با جابجایی ۴۳۰ سهم و با قیمت پایانی ۸ هزار ریال کسب کرد.
بیشترین افزایش قیمت را قند شیروان و قوچان در بازار دوم با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت پایانی ۱۱ هزار و ۱۴۵ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد. بیشترین کاهش قیمت را عمران و توسعه شاهد در بازار اول با کاهش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۲ هزار و ۹۲۷ ریال از آن خود کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابجایی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۹۶ هزار و ۲۴۰ برگه اجاره امید، ۹۱ هزار و ۶۵۰ برگه اجاره سامان، ۵۱ هزار و ۹۱۰ برگه اجاره ماهان۲، ۶ هزار و ۳۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۵ هزار و ۶۳۵ برگه گواهی سپرده انصار، ۲ هزار و ۹۳۰ برگه اجاره لیزینگ سینا، هزار و ۹۵۰ برگه اجاره مسکن، هزار و ۳۰۵ برگه مشارکت مسکن مهر، ۴۲۰ برگه اجاره جوپار، ۱۲۰ برگه ایران شرق و ۲۰ برگه مشارکت بوتان به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۵۹ هزار تومان مبادله شد.

 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.