پایش سواد آموزان آمار بی‌سوادی را واقعی می‌کند

۱۶م دیماه ،

عضو کمیسیون آموزش گفت: پایش اشخاصی که در جرگه سواد آموزی وارد شده‌اند باید مورد توجه باشد چرا که اشخاصی که یک دوره را سپری می‌کنند ممکن است در اثرگذشت زمان و فراموشی، در بالا رفتن آمار بی‌سوادی موثر باشد.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تراز عملکرد نهضت سواد آموزی پس از انقلاب اسلامی، گفت: عملکرد نهضت سواد آموزی در سراسر کشور خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای دور افتاده قابل قبول بوده که سازمان جهانی یونسکو هم در آمارهای هر ساله خود به آن پرداخته است.

وی در ادامه با اشاره به آمار انتشار یافته از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۱، افزود: پایش اشخاصی که در جرگه سواد آموزی وارد شده‌اند باید مورد توجه باشد چرا که اشخاصی که یک دوره را سپری می‌کنند ممکن است در اثرگذشت زمان و فراموشی در بالا رفتن آمار خاموش بی‌سوادی موثر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در برخی نقاط دانش آموزان از ورود به مدرسه بی بهره‌اند، اظهار داشت: در سال جاری گزارش‌هایی به کمیسیون آموزش و تحقیقات رسید که به دلیل صرفه جویی یا نبود اعتبار، برخی از مدارس تعطیل و یا از دانش آموزان درخواست تامین هزینه شده بود که این عوامل می‌تواند مانع از ادامه تحصیل شود.

وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون این موضوع را مورد بررسی و اخطارهای لازم به وزارت آموزش و پرورش خواهد داد و نیز مجلس و کمیسیون از هر کمکی برای برداشتن گام‌های موثری در امر آموزش دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.