پایین بودن نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود نقد برخی از افراد به ازدواج‌های دانشجویی، براساس آماری که به صورت شفاهی از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان شده است، از حدود سال ۸۰ تا اواخر سال ۹۰، درصد پایینی از ازدواج‌های دانشجویی که از طریق ثبت اسناد و ثبت احوال بررسی شده، به طلاق منجر شده است.

مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ازدواج دانشجویی باعث افزایش ضریب امنیت زندگی دختر و پسر بویژه دختران شده است، چرا که آنان بیشترین آسیب را از طلاق می‌بینند.

وی گفت: به قوه قضاییه پیشنهاد کرده‌ایم که به سادگی اجازه طلاق به زوجین داده نشود، چرا که در حال حاضر آستانه تحمل دختران و پسران کم شده است، بنابراین باید به آنان آموزش‌های لازم را بدهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که این پیشنهاد حدود دو هفته پیش در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شد، تصریح کرد: همچنین به قوه قضاییه پیشنهاد کرده‌ایم ظرفیت‌های مراکز مشاوره را افزایش دهد تا زوجین در مراکز مشاوره گفت‌و‌گو کنند و اگر در جلسات متعدد مشاوره به این نتیجه رسیدیم که امکان ادامه زندگی وجود ندارد، آنان با کمترین آسیب روحی ازهم جدا شوند.

وی تاکید کرد: معمولا با توجه به پیگیری طرفین پرونده و مطالبه‌ای که از دادگاه‌ها دارند، در حوزه‌های قضایی تلاش در جهت مختومه شدن پرونده است ولی در حوزه طلاق هدف ابقای پرونده تا حل اصل مساله و تحکیم خانواده است.

امینی با اشاره به راه‌های کاهش احتمال طلاق زوجین گفت: لازم است همزمان با تحصیل دختران در زمینه چگونگی مواجهه و مقابله با موانع موجود در حوزه تحکیم خانواده، به آنان آموزش‌های لازم داده شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.