پایگاه اطلاعات اقتصادی راه اندازی می شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی از راه اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی درکشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این پایگاه تمام فعالیت ها و حتی جریان فعالیت های اقتصادی رصد و اطلاعات جمع آوری می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از ایرنا ، علی عسکری  با تاکید بر اهمیت اطلاعات اقتصادی و شفافیت اقتصادی برای شناسایی منابع مالیاتی، گفت: دستیابی به اطلاعات اقتصادی از رویکرد های سازمان امور مالیاتی است و بستر آن درماده ۱۲۰ قانون بودجه سال جاری فراهم شده است.

وی یادآورشد: بر همین اساس سازمان امور مالیاتی بستر های راه اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی کشور را فراهم کرده تا در چارچوب آن تمام اطلاعات فعالیت های اقتصادی و جریان فعالیت هایی که در اقتصاد انجام می شود، جمع آوری شود.

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: سازمان امور مالیاتی با راه اندازی این پایگاه به منابع درآمدی که در اقتصاد وجود دارد دسترسی خواهد داشت و این امر به شفافیت فعالیت های اقتصادی کمک می کند.

رییس کل امور مالیاتی دستیابی به عدالت مالیاتی را یکی از اهداف راه اندازی این پایگاه اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: درشرایط فعلی به لحاظ دسترسی نداشتن به اطلاعات و شفافیت اقتصادی در کشور فرار مالیاتی در برخی از مشاغل وجود دارد و این امر عدالت مالیاتی را خدشه دار کرده است.

عسکری، همچنین تحقق عدالت مالیاتی را از رسالت های سازمان مالیاتی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده به این هدف دست یابیم.

وی ادامه داد: معتقدم با توجه به توصیه قانون برنامه پنجم توسعه و دستور العمل ابلاغی و همچنین اقدامات انجام شده عدالت مالیاتی در کشور تحقق یابد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.