پاچینو به جای دنیرو: بسته خبری “کافه‌سینما” درباره یک پروژه مهم/ لنینگراد: بر اساس طرحی از سرجو لئونه؛ و کارگردان «سینما پارادیزو»/ بازگشت انیو موریکونه؟

جمعه, ۱۶ تیر ساعت ۰۱:۱۰ سید آریا قریشی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۷

+ ۰

کافه‌سینما:- خبرش را چند ماه قبل در کافه‌سینما خوانده بودید. این که جوزپه تورناتوره کارگردان سینما پارادیزو قصد دارد پروژه لنینگراد را بسازد. پروژه‌ای که قرار بود فیلم بعدی سرجیو لئونه بزرگ بعد از روزی روزگاری در آمریکا باشد. اما هیچ‌گاه فرصت ساخت آن را نیافت. در حالی که دو دهه قبل رابرت دنیرو قرار بود در فیلم لئونه بازی کند، حالا گفته می‌شود آل پاچینو گزینه اصلی بازی در این فیلم است.

این روزها به نظر می‌رسد بحث ساخت فیلم لنینگراد جدی‌تر از هر زمان دیگری مطرح شده است. طبق مصاحبه‌ای که اوی لرنر، تهیه‌کننده آمریکایی، چند ماه قبل انجام داد، در صورتی که برنامه‌ها به طور مناسب پیش روند، فیلمبرداری این فیلم دسامبر ۲۰۱۲ شروع خواهد شد و بازگشت نام این فیلم به صفحه اصلی پروفایل جوزپه تورناتوره و آل پاچینو در سایت IMDB‌ شاید نمایانگر این باشد که انتظارها در حال به پایان رسیدن است.

حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ جهانی دوم که روز ۲۲ ژوئن سال ۱۹۴۱ آغاز شد و نزدیک به سه سال ادامه داشت، یکی از مهیب‌ترین نبردهای تاریخ به شمار می‌رود. نبردی که آغاز سقوط رایش سوم به رهبری آدولف هیتلر تلقی می‌شود. سنگین‌ترین نبردها در دو شهر لنینگراد و استالینگراد رخ داد. در لنینگراد (سن‌پترزبورگ کنونی) نیروهای آلمانی پس از رسیدن به این شهر با مقاومت شدید نیروهای ارتش سرخ روبه‌رو شدند و در سپتامبر سال ۱۹۴۱ این شهر را محاصره کردند. این محاصره نزدیک به ۹۰۰ روز طول کشید و در طول این مدت بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم لنینگراد بر اثر کمبود مواد غذایی جان خود را از دست دادند.

طرح لنینگراد قرار است حماسه‌ای باشد درباره این نبرد هولناک.

به گزارش کافه سینما، بعد از مرگ لئونه، به نظر می‌رسید پرونده ساخت این فیلم مختومه شده باشد. اولین بار اوائل هزاره جدید بود که بحث ساخت این فیلم توسط جوزپه تورناتوره مطرح شد. آن زمان قرار بود نیکول کیدمن در یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی کند. اما به دلایل نامعلومی بحث درباره این فیلم فراموش شد تا این که سال گذشته اوی لرنر، تهیه‌کننده آمریکایی که قرار است یکی از تهیه‌کننده‌های این فیلم باشد، برای اولین بار در گفتگویی با ورایتی به طور جدی در این باره صحبت کرد. لرنر اعلام کرد که جلساتی را با جوزپه تورناتوره درباره این فیلم برگزار کرده و آن‌ها به ساخته شدن لنینگراد خوشبین هستند. طبق گفته لرنر، آل پاچینو گزینه اصلی بازی در این فیلم است و انیو موریکونه بزرگ، همکار همیشگی سرجیو لئونه، قرار است آهنگسازی این فیلم را بر عهده داشته باشد. خود موریکونه هم در گفتگویی این مسأله را تأیید کرد. از دیگر افرادی که قرار است در این پروژه حضور داشته باشند، مائورو فیوره است. این فیلمبردار ۴۸ ساله ایتالیایی، پیش از این یک بار برای فیلمبرداری فیلم آواتار جایزه اسکار را تصاحب کرده است. لرنر اضافه کرد که در صورت پیش رفتن مناسب برنامه‌ها، فیلمبرداری لنینگراد در دسامبر سال ۲۰۱۲ و با بودجه تخمینی ۱۰۰ میلیون دلار آغاز خواهد شد. در این گفتگو نامی از نیکول کیدمن به میان نیامد و در صفحه فیلم لنینگراد در سایت IMDB هم خبری از نام کیدمن نیست. اما برخی از سایت‌ها (از جمله alpacino-fanclub) نام کیدمن را در کنار نام آل پاچینو به عنوان بازیگر احتمالی این فیلم ذکر کرده‌اند. چند ماه قبل، چند سایت و خبرگزاری اعلام کردند که آل پاچینو حتی قرارداد بازی در لنینگراد را هم به امضا رسانده است.

در روزهای اخیر هیچ خبری به طور رسمی درباره این پروژه اعلام نشده است. اما سؤال اصلی این است که آیا جوزپه تورناتوره با تمام قدرت و اعتبارش، می‌تواند پروژه‌ای را که سایه سرجیو لئونه بر روی آن سنگینی می‌کند، با موفقیت به سرانجام برساند؟

کافه‌سینما

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.