پاکستان سردرگم در تکمیل خط لوله صلح/ ۲۴ ماه دیگر زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

براساس گفته وزیر نفت پاکستان، برای تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران در خاک پاکستان احتمالا ۲۴ ماه دیگر زمان لازم است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، در هنگام انعقاد قرارداد ساخت خط لوله صلح، مقامات ایران و پاکستان توافق کردند تکمیل پروژه خط لوله تا دسامبر ۲۰۲۴ تکمیل شود.

اما اکنون وزیر نفت پاکستان اعلام کرده؛ برای تکمیل این پروژه ۲۴ ماه دیگر زمان نیاز است.

طبق قرارداد این خط لوله باید با طی مسافتی معادل ۱۱۵۰ کیلومتر از پالایشگاه گاز عسلویه ایران تا مرز پاکستان ادامه داشته باشد که تاکنون ۹۰۰ کیلومتر آن در خاک ایران تکمیل شده است.

وی همچنین از تصمیم دولت این کشور مبنی بر تسریع روند اکتشاف گاز طبیعی در مناطق مختلف پاکستان برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز این کشور خبر داد.

پاکستان اسفند سال قبل به‌رغم فشارهای امریکا، توافقنامه تکمیل پروژه خط لوله ایران در خاک کشورش را به امضا رساند.

اگرچه پس از تغییر دولت در پاکستان و روی کار آمدن حزب «نواز شریف» در این کشور در اردیبهشت سال جاری، گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ احتمال لغو این طرح افزایش یافت اما مقامات اسلام‌آباد تصریح کردند که مصمم به اجرای این پروژه می باشند.

وی اعلام کرد: اجرای پروژه خط لوله گاز به منافع ملی پاکستان مربوط است و اسلام آباد نیز بدون در نظر گرفتن اینکه دولت کشور را اداره می‌کند، به منافع ملی خود متعهد است.

همچنین این در حالیست که روز قبل کاردار سفارت پاکستان در ایران بر عزم دولت تازه پاکستان برای تکمیل پروژه خط لوله چند میلیارد دلاری مشترک بین تهران و اسلام آباد تاکید کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.