پاکستان نشست ناتو را تحریم کرد

مقامهای پاکستان از احتمال خودداری اسلام آباد از شرکت در نشست آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) در شیکاگو و تاخیر در تصمیم این کشور در بازگشایی مسیر انتقال محموله های ناتو از خاک پاکستان خبر دادند.
به گزارش روزنامه پاکستانی ‘ اکسپرس تریبیون’، این تصمیم اسلام آباد به منظور تلافی دور تازه حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکایی به منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی اتخاذ شده است.

‘پهپادهای ‘آمریکایی روز یکشنبه ،’میرانشاه’ در منطقه قبیله نشین وزیردستان شمالی را هدف حمله قرار دادند.

دولت پاکستان اخیرا خواستار پایان حمله پهپادهای آمریکایی به خاک این کشور شد.

یکی از مقام های ارشد دولتی پاکستان به روزنامه ‘اکسپرس تریبیون’ گفت: پاکستان، گزینه های مختلفی رابه منظور ارسال پیامی قوی به آمریکا درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین مد نظر دارد که یکی از آنها خودداری از شرکت در نشست شیکاگو است که قرار است ماه مه ( اردیبهشت) برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، تاکنون شرکت اسلام آباد در نشست ناتو که در آن حدود ۵۰ نفر از سران کشورها و دولت ها حضور خواهند داشت ، مشخص نیست .

به گفته این مقام پاکستانی ، ‘ مارک گروسمن’ نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، در دیدار تازه خود از پاکستان دعوتی از رهبری این کشور برای حضور در این نشست بعمل نیاورد.

این مقام پاکستانی که خود در مذاکرات تازه بین مقام های اسلام آباد و واشنگتن شرکت داشته، اظهار داشت که حمله اخیر پهپادهای آمریکایی به ‘میرانشاه’ به وضوح تلاش آمریکا برای بی اعتبار کردن دمکراسی در پاکستان را نشان می دهد.

روابط اسلام آباد و واشنگتن به دنبال مجموعه اتفاقاتی از جمله حمله بدون توافق و یکجانبه سال گذشته آمریکا به مخفی گاه سرکرده پیشین القاعده در خاک پاکستان و حمله آمریکا به پست مرزی ‘ مهمند’ در نزدیکی مرز افغانستان که به کشته شدن ۲۴ سرباز آمریکایی انجامید، به پایین سطح کاهش یافته است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.