پاک بودن وزنه برداری ایران مایه افتخار است

۱۶م اسفند ،

به نقل از سایت فدراسیون وزنه‌برداری حسین رضازاده که برای شرکت در اولین همایش بین‌المللی مبارزه با دوپینگ آسیا در جزیره کیش به سر می‌برد تصریح کرد: پیش از آنکه به موضوع این همایش بپردازم یادآوری این نکته را ضروری می‌دانم که مبارزه با دوپینگ یکی از سیاست‌های اصلی فدراسیون ما است و خوشبختانه در این رابطه ضمن برقراری تعامل مثبت با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، وزنه‌برداری ایران در سه، چهار سال اخیر پاک بوده و در عین پاکی به افتخارات بزرگی در سطح دنیا و المپیک دست یافته است.

رضازاده با تأکید بر نقش و اهمیت آموزش در بحث مبارزه با دوپینگ، افزود: در سال‌های اخیر مدرسان نادو و فدراسیون پزشکی ورزشی به خوبی مباحث آموزشی را برای مربیان و ورزشکاران وزنه‌بردار تدریس کرده‌اند و در این رابطه سال قبل دوره آموزشی خوبی با شرکت مربیان سراسر کشور برگزار شد. با وجود این ما هیچ وقت به وضع موجود قانع نبوده و قصد داریم این دوره های آموزشی را با قدرت ادامه دهیم.

وی گفت: در این رابطه قصد داریم با همکاری دکتر پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در آینده‌ای نزدیک یک همایش آموزشی خوب را با شرکت مربیان ورزشکاران وزنه‌برداری سراسر کشور برگزار کنیم تا ضمن بالا بردن دانش آنها و آگاهی‌شان از آخرین لیست داروهای ممنوعه، روند پاک بودن وزنه برداری ایران را با افتخار تداوم بخشیم.

رضازاده در ادامه با اشاره به همایش بین‌المللی دوپینگ در وزنه‌برداری آسیا که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: خوشحالم از اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با دوپینگ چنان توانمندی دارد که می‌تواند حتی در سطح بین‌المللی به آموزش بپردازد نکته دیگری که در این همایش جالب توجه بود تقدیر “ما گوانگ” دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از مبارزه با دوپینگ در وزنه برداری ایران بود. تقدیری که پیش‌تر توسط تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری هم انجام شده بود. به هر ترتیب در یک جمله می‌توانم بگویم به پاک بودن وزنه برداری ایران افتخار می کنیم و ششدانگ حواسمان به این بحث مهم است که این روند را ادامه دهیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.