پایان اجرای فاز دوم مرمت و بازسازی کاخ ملت سعدآباد

۱۸م دیماه ،

فاز دوم مرمت کاخ موزه ملت در مدت کمتر از ۴ ماه به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛ شیوا ضیغم در این باره گفت: امور مرمتی کاخ ملت بخش های گسترده و گوناگونی را در برداشت که شامل مرمت بنا و مرمت تزئینات وابسته به بنا بوده است. 

مسئول کاخ ملت سعدآباد با اشاره به امور انجام شده؛ مرمت و رنگ نمای ساختمان،مرمت شیروانی،لمبه کوبی اطراف شیروانی ،ایزوگام و کروم بندی سقف سالن سینما ،تعویض  آب روهای شکسته و فرسوده ساختمان، تعویض پنجره های آسیب دیده ضلع غربی موزه،تعویض سنگهای تراس غربی موزه، رنگ آمیزی سقف، دیوارها، پنجره ها و ابزارهای طبقه دوم را از جمله کارهایی دانست که در راستای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: شستشوی گچ بری ها ی طبقه دوم، مرمت تمامی پارکت های طبقه دوم، مرمت و غبار روبی ۴ تابلو نقاشی طاهرزاده بهزاد موجود درسرسرای طبقه دوم،  مرمت و غبارروبی نقاشی های دیواری موجود در طبقه دوم نیز امور دیگری بود که طی این مدت صورت پذیرفت.

ضیغم اضافه کرد: مرمت و غبار روبی ۳ تابلو نقاشی موجود در سالن ها، مرمت  طلاکوبی های سقف، دیوارها و ابزارهای موجود، سرویس کامل سیستم گرمایش و سرمایش، از دیگر فعالیت های انجام شده در این ساختمان می باشد.

وی افزود: شستشوی تعداد ۶۶ درگاه پرده سه لایه شامل آستر و رویه و والان، تعویض و دوخت تعداد ۱۰۶ لنگه از لایه های فرسوده زیرین پرده ها به منظور نگهداری بهتر، شستشو و مرمت  دو دست مبلمان سرسرای طبقه ی اول و دوم نیز طی این مدت با روش ها و متدهای تازه به مرحله اجرا در آمد.

مسئول کاخ موزه ملت با اشاره به وسعت و زیر بنای کاخ ملت که بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد نیز محسوب می گردد تصریح کرد: انجام عملیات بازسازی و مرمت و ساماندهی بنا و آثار در این موزه، حاصل تلاش و فعالیت شبانه روزی جمع بسیاری از کارشناسان و متخصصان در رشته های مختلف مرمت می باشد.

گفتنی است؛ طبقه دوم کاخ ملت همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مصادف با ۹ دی ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از معاونین و مدیران طی مراسمی بازگشایی گردید. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.