پایان دور اول مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اولین روز مذاکرات ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه ۲ کشور در ژنو به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،مذاکرات ایران و آمریکا که در سطح معاونین وزرای خارجه در ژنو از ظهر امروز برگزارشده بود  لحظاتی قبل به اتمام رسید.

لازم به ذکر است مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا ظهر امروز بعد از ۳ ساعت پایان یافت. این گفتگو ها مجددا از ساعت ۱۷ به وقت محلی از سر گرفته شد و مجددا بعد از ۳ ساعت مذاکرات که شامل مباحث کارشناسی هم بود به اتمام رسید.  طرف ایرانی تنفسی نیم ساعته برای نماز در بین مذاکرات  داشت.

گفتنیست “سیدعباس عراقچی” و “مجید تخت روانچی”، معاونان وزیر خارجه کشورمان ظهر امروز پنجشنبه برای دومین بار پس از مذاکرات وین ۶ در چارچوب مذاکرات ایران و ۱+۵ با ویلیام برنز و وندی شرمن، همتایان آمریکایی خود در گروه ۱+۵ در ژنو گفتگوها را به طور دو جانبه از سر گرفتند.

در این مذاکرات که به مدت سه روز تا شنبه ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت برخی از اعضای فنی و حقوقی تیم‌های مذاکره کننده دو طرف نیز حضور دارند.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پیش از ملاقات دو جانبه با معاونان وزیر خارجه آمریکا با نماینده فرانسه در گروه ۱+۵ در پاریس دیدار کرد.

بر اساس توافق ایران و ۱+۵ دور بعدی مذاکرات هسته‌ای قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح معاونان وزیران خارجه به سرپرستی ظریف و اشتون ۲۷ شهریور در نیویورک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.