پایان فیلمبرداری «هابیت»‌ به کارگردانی پیتر جکسون

پس از ۲۶۶ روز؛
فیلمبرداری «هابیت»‌ به کارگردانی پیتر جکسون پایان یافت

به نقل از امپایر، پس از مدتها، سرانجام پروژه «هابیت» به کارگردانی “پیتر جکسون” مراحل ساخت و فیلمبرداری را گذراند تا در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ راهی سینماها شود.

بعد از ۲۶۶ روز فیلمبرداری و با پایان یافتن آن، “پیتر جکسون” در صفحه ارتباطات خود نوشت: “از تمام بازیگران و دست اندرکاران فوق العاده  این پروژه که تا به امروز کنار هم ایستادند تشکر می کنم و قدردان طرفدارانمان هستم. حالا نوبت تدوین این فیلم است”.

بله، حالا دو فیلم «هابیت: ماجراجویی غیرمنتظره» و «هابیت: بازگشت دوباره» راه خود را به سمت اتاق تدوین پیش گرفته اند و مراحل پس از تولید را می گذرانند.

فیلم «هابیت» پیش‌ درآمدی‌ست بر سه‌ گانه مشهور و عظیم «ارباب حلقه‌ها». فیلمنامه «هابیت» را “فیلیپ بوینز”، “گیلرمو دل تورو”، “فران والش” و “پیتر جکسون” بر اساس رمان «هابیت» نوشته “جی آر. آر. تالکین” نوشته‌ اند.

داستان فیلم «هابیت» قبل از قصه کتاب سه جلدی «ارباب حلقه‌ها» اتفاق می‌ افتد و پیش‌ درآمدی بر آن مجموعه است. داستان حدود ۶۰ سال بین «هابیت» و «یاران حلقه»، اولین قسمت سه‌ گانه «ارباب حلقه‌ها» را دربر می‌ گیرد. “بیلبو باگینز” شخصیت اصلی داستان که در سرزمین میانه زندگی می‌ کند، برای پیدا کردن گنجینه‌ای که یک اژدها به نام “اسموگ” از آن محافظت می‌ کند در سفری پرماجرا با “گندالف” همراه می‌ شود و در نهایت حلقه را پیدا می‌ کند.

به گزارش سینمانگار، “مارتین فریمن” در فیلم «هابیت» ایفاگر نقش “بیلبو باگینز” کارکتر محوری داستان است. “اورلاندو بلوم”، “اندی سرکیس”، “الیجا وود”، “هوگو ویوینگ”، “یان مک کلن”، “کریستوفر لی” و “کیت بلانشت” دیگر بازیگران «هابیت» هستند که نقش‌های خود در سه‌ گانه «ارباب حلقه‌ها» را تکرار خواهند کرد.

ابتدا قرار بود “گیلرمو دل تورو” «هابیت» را کارگردانی کند. اما با انصراف وی، “پیتر جکسون” سازنده سه‌ گانه «ارباب حلقه‌ها»؛ ساخت فیلم را در دست گرفت. “پیتر جکسون” تهیه کنندگی فیلم را نیز خود بر عهده داشته و ساخت «هابیت» را از اواسط ماه مارس در نیوزیلند آغاز کرد.

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» که محصول مشترک برادران وارنر، نیولاین و متروگلدوین مه‌یر است، از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ به روی پرده خواهد رفت. قسمت بعدی که «هابیت: آنجا و بازگشت دوباره» نام دارد نیز، یک سال بعد در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش درخواهد آمد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.