پایان یک دهه اشغالگری فرانسه در افغانستان

۳۰ آبان ،

از اواخر سال قبل و در اوایل سال جاری، شمار تلفات فرانسویها به طور قابل ملاحظه ای افرایش یافت و این مسئله سبب تصمیم مسئولان فرانسوی برای خروج سریعتر نیروهایشان از این کشور شد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اولاند رییس جمهور فعلی فرانسه یکی از وعده های مهم خود در صورت پیروزی در انتخابات قبل را خروج نظامیان این کشور از افغانستان اعلام کرده بود. در ان زمان فرانسه حدود ۳۵۰۰ نیرو در افغانستان داشت که بیشتر آنان دراستان «کاپیسا» درشمال پایتخت این کشور مستقر بودند. حال نظامیان فرانسوی پس از برجای گذاشتن ده ها کشته، با خروج از منطقه کاپیسا به ماموریت رزمی خود در افغانستان پایان دادند.

نظامیان فرانسوی حاضر در منطقه کاپیسا افغانستان با برگزاری مراسمی خاص و با پایین کشیدن پرچم فرانسه و به اهتزاز درآوردن پرچم افغانستان، این منطقه را به نیروهای افغان تحویل دادند.

فرانسه در مدت ده سال حضور خود در منطقه کاپیسا، ۵۶ سرباز خود را از دست داد. از سال ۲۰۰۱ تا کنون نیز در مجموع ۸۸ سرباز فرانسوی در افغانستان کشته شده اند. از اواخر سال قبل و در اوایل سال جاری، شمار تلفات فرانسویها به طور قابل ملاحظه ای افرایش یافت و این مسئله سبب تصمیم مسئولان فرانسوی برای خروج سریعتر نیروهایشان از این کشور شد.

ستاد مشترک ارتش فرانسه هزینه خروج از افغانستان را ۵۰۰ میلیون یورو برآورد کرده است و بعضی نظامیان این کشور به عنوان مشاور در افغانستان باقی خواهند ماند اما همین خروج نیز شکستی بزرگ برای آمریکا که تلاش می کند اتحاد هم پیمانان خود در این کشور را حفظ کند، محسوب می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.