پایان ۲۴مین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی

یست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فرزندان و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با معرفی ۷۰ برگزیده در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایانا این مسابقات در دو گروه فرزندان و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در دو بخش خواهران و برادران بصورت همزمان طی روز ۲۱ و ۲۲ شهریورماه در مشهد برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ۴۲۸ نفر از برگزیدگان مسابقات استانی از ۳۰ استان کشور حضور داشتند که از این تعداد ۲۵۳ نفر بانوان و ۲۱۹ نفر هم مردان در گروه فرزندان و کارکنان بودند.این افراد در رشته های حفظ پنج، ۱۰ ،۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم ، قرئت ، ترتیل ،تفسیر ، ترجمه و یکصد حدیث به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات ۷۰ نفر در این رشته ها و دو بخش خواهر و برادران بعنوان نفرات برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.در جمع بندی نتایج گروهی رشته های مختلف نیز به ترتیب استان های خوزستان ،خراسان رضوی و فارس رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در ابتدای این  جلسه، حجت الاسلام خاک مدیر کل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از  برگزاری ۲۴ دوره مسابقات قران کریم در سطح خانواده بزرگ جهاد را ارائه داده و اظهار داشتند : از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی برگزاری مستمر و با شکوه مسابقات کلام وحی است وی افزود : فرهنگ جهادی از تعالیم و آموخته های قرآنی سرچشمه میگیرد و جهادکشاورزی که مروج فرهنگ جهادی است تعالیم خود را از سرچشمه وحی یعنی قرآن کریم فرا میگیرد و اینگونه است که با همت و پشتیبانی نماینده مقام معظم رهبری مسابقات قرآن کریم هر سال با شکوه هرجه تمامتر در سطح خانواده بزرگ جهاد برگزار می شود حجت الاسلام خاک ادامه داد : حضور فعال خواهران در مسابقات قرآن کریم نشان از نفوذ تعالیم آسمانی قران کریم تا اعماق خانواده های جهادگران دارد و این موضوع را  به فال نیک می گیریم زیرا دستورات مقام معظم رهبری نیز اینچنین است که تمامی اقشار جامعه با قرآن انس و الفت داشته باشند.

آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم  افتتاح این دوره از مسابقات اظهار داشت :  قرآن راهنمای زندگی مادی انسان در دنیا و نور راهنمای انسان در سفر روحانی آخرت است. وی افزود :  قاریان قرآن همانند  آیات نورانی قرآن  شان و منزلت خدایی دارند و مورد توجه خاصه و ویژه خدای تبارک و تعالی هستند  و جهاد کشاورزی از اینکه قاریان ، حافظان و مفسران قرآن کریم ر ادر خود جای داده مایه مباهات و افتخار جامعه اسلامی است آیت الله عالمی با اشاره به دستور قرآن کریم درباره تلاوت و تدبر در آیات نورانی کلام وحی گفت: دستور خداوند عالم است که  هم آیات قران را تلاوت کنیم و هم در آیات تدبر کنیم و هم به تعالیم آن عمل کنیم و مهم تر از آن ترویج فرهنگ تعلیم و تعلم و تدبر و عمل به قرآن کریم است. وی در پایان از قاریان و پژوهشگران قرآنی خواست تا همواره مواظب باشند که پیرو تعالیم قرآن باشند و با تلاوت آیه ” یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا ” اظهار داشت : مواظب باشید که همانند کسانی  نباشید که مورد عتاب و سرزنش قرآن شوید و خدای ناکرده از کسانی نباشید که قرآن کریم در قیامت از شما به خداوند عالم شکایت کند و از مهجوریت  خود شکایت کند.

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.