پایگاه خبری آتلانتیکو: ناوهای آمریکا مقابل موشک‌های ایران خلع سلاح هستند

ایران با قدرت موشکی پیشرفته ای که در اختیار دارد قادر است تنگه هرمز را ببندد و ناوهای رزمی سه تنی را منهدم کند.

یک پایگاه خبری فرانسوی ضمن انتشار این مطلب نوشت: ایران چگونه می تواند تنگه هرمز را در صورت درگیری با آمریکا ببندد و به حضور آمریکایی ها پایان دهد؟ کدام موشک های ایران قادرند به ناوهای جنگی آمریکا حمله کنند؟

پایگاه آتلانتیکو با مرور برخی ابعاد قدرت موشکی ایران نوشت: موشک های ظفر موشک هایی کوچک اما قدرتمند هستند. این موشک ها مجهز به ضدرادار بوده و می توانند به چشم نیایند. موشک های مذکور روی ناو موتوری ایران سوار شده اند.

این گزارش می افزاید: موشک های نصر نیز قادرند ناوهایی به وزن سه تن را منهدم کنند. این سامانه ها معمولا از کشتی های کوچک پرتاب می شوند. نصر می تواند از چرخبال یا زیردریایی نیز شلیک شود.

این پایگاه خبری فرانسوی تاکید می کند: موشک کوثر موشکی ضدناو با برد متوسط تا ۲۰ کیلومتر است. روی زمین نصب می شود و قادر است سیستم راداری را مخدوش کند تا بتواند در مسیر هدف خود باقی بماند. بنا به گفته برخی منابع این موشک توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ برگزیده شد و با آن دو ناو اسرائیلی هدف قرار داده شد که منجر به کشته شدن چهار افسر اسرائیلی شد.

در ادامه این گزارش آمده است موشک نور بردی معادل ۱۶۰ کیلومتر دارد. موشک قادر قوی ترین موشک آرسنال ایران است و بردی برابر با ۲۰۰ کیلومتر دارد. همچنین موشک صاعقه قادر است ناوهای دریایی مستقر در ۳۰۰ کیلومتری خود را هدف قرار دهد. 

۲۹۲۱۷/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.