پدافند غیرعامل، ضامن امنیت صنایع نفت و گاز کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

معاون وزیر نفت، استراتژی و سیاست تمرکززدایی را در جهت حفظ مراکز حیاتی وحساس صنعت نفت از جمله راهبردهای عملی و مفید پیش بینی شده در پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: باید استراتژی های کلان مدیران صنعت…

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در اولین گردهمایی پدافند غیرعامل در حوزه انرژی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان ماه) با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه انرژی کشور در ساختمان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، گفت: iبهره مندی از اصول و الگوهای اجرایی در پدافند غیرعامل در صنایع نفت و گاز می تواند سبب حفاظت از سرمایه های کشور شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دفاع غیرعامل را راهکاری برای حفاظت از تاسیسات نفت و گاز کشور دانست و گفت: iبهره گیری از این راهبرد iبه صرفه جویی های کلان اقتصادی خواهد انجامید.

وی ادامه داد: در این زمینه مکان یابی صحیح عملیات و مقاوم سازی و ایجاد استحکامات می تواند iبه عنوان اصول راهبردی پدافند غیرعامل مطرح شده و از بروز خسارات در صنایع نفت و گاز جلوگیری کند.

معاون وزیر نفت، استراتژی و سیاست تمرکززدایی را در جهت حفظ مراکز حیاتی وحساس صنعت نفت از جمله راهبردهای عملی و مفید پیش بینی شده در دفاع غیرعامل عنوان کرد و گفت: باید استراتژی های کلان مدیران صنعت نفت در این جهت تنظیم شود.

قلعه بانی دفاع غیر عامل را در مقایسه با عناصر تهاجم و دفاع عامل منطقی تر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از این روش سبب کاهش هزینه ها می شود و از نظر اخلاقی و سیاسی با اصل استقلال و خودکفایی در کشور همسویی بیشتری دارد.

وی iبه شرایط ناشی از تحریم صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی اهمیت بومی سازی سرمایه، دانش فنی و تجهیزات بیش از قبل حس می شود و شرایط فعلی iبهترین فرصت برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع نفت و گاز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفادهاز ابزارهای نوین مالی، راه اندازی بورس نفت و فرآورده های نفتی و همچنین توسعه زنجیره های علم و فناوری در حوزه نفت از جمله راهکارهایی می باشند که iبه کاهش وابستگی می انجامد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.