پدرسن خواستار جلسه کمیته قانون اساسی سوریه در پایان اوت شد

فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (سه‌شنبه) خواستار نشست کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو در پایام ماه اوت آینده شد. او در عین حال بر لزوم تداوم ارسال کمک‌های انسانی به سوری‌ها بدون هیچ مانع‌تراشی تاکید کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز در کنفرانس “حمایت از آینده سوریه” گفت، کمیته قانون اساسی در پایان اوت تشکیل جلسه خواهد داد و امیدوارم به طور منظم و دوره‌ای نشست داشته باشد.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ نامزد برای کمیته قانون اساسی وجود دارد و کمیته وظیفه فراهم سازی مقدمات اصلاحات قانون اساسی برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی را برعهده دارد.

پدرسن تاکید کرد: درگیری در سوریه وارد سال دهم خود می‌شود و سوری‌ها از وحشت و بی‌ثباتی رعب‌آوری رنج می‌برند، اپیدمی کرونا نیز اوضاع را بدتر کرده است.

او درباره وضعیت انسانی نیز تاکید کرد:‌ ما از اهداکنندگان مالی تشکر کرده و می‌گوییم نیاز فوری به تامین کمک‌ها در داخل و خارج وجود دارد این روند باید ادامه یابد و بدون هیچ مانعی کمک‌ها ارسال شوند.

پدرسن پیشتر گفته بود، ۸۰ درصد سوری‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند به طوریکه‌ برنامه جهانی غذا تاکید کرده بود، ۹.۳ میلیون نفر از نبود غذا رنج می‌برند و بیش از دو میلیون تن در معرض خطر هستند که نسبت به سال گذشته میلادی رشد ۴۲ درصدی داشته است.

از نظر پدرسن، عواملی که در نابسامانی اقتصادی نقش داشته‌اند بحران بانک‌ها در کشور همسایه، لبنان و پیامدهایی است که جوامع و اقتصادها به دلیل تدابیر مقابله با کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

پدرسن ۱۷ ژوئن آمادگی خود برای برگزاری و تسهیل نشست سوم کمیته قانون اساسی سوریه اعلام کرده بود.

او ابراز امیدواری کرد که در پایان ماه اوت امکان برگزاری این نشست وجود داشته باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.