پدیده ریزگرد‌ها تلخ‌تر از بحران جنگ برای مردم است

پدیده ریزگرد‌ها تلخ‌تر از بحران جنگ برای مردم است

ایلنا: نماینده مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آبادان و خرمشهر ده سال است که با پدیده ریزگرد‌ها مقابله می‌کنند و این پدیده تلخ‌تر و بد‌تر از شرایط جنگ است. 

انصاری براساس اخطار قانون اساسی خطاب به هیات رئیسه ضمن تقدیر از اینکه اخطار وی و تذکرش را به موقع انجام نداده است گفت: عدم توجه هیات رئیسه به اخطار من تذکر من را شهید کرده‌اند.

وی گفت: آبادان وخوزستان و خرمشهر و دیگر شهرهای استان مرزی کشور در معرض گرد و غبار و به نوعی با بیان رئیس محیط زیست ریزگرد‌ها درگیر هستند واین گرد و خاک‌ها آسایش، سلامتی و هستی مردم را از بین برده است.

وی گفت: با بی‌توجهی مسئولان مردم امروزه به دیگر شهرهای کشور از جمله یزد، شیراز، کهنوج مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: آقایان هیات رئیسه جنگ خرابی و بدبختی به مردم به وجود آورده و آبادان و خرمشهر را به هلاکت رسانده است اما به لطف پرودگار و نظام اسلامی و ایستادگی مقابل صدام و صدامیان پس از آبادانی مردم آبادان و خرمشهر به شهرهای خود بازگشتند.

وی خطاب به رئیس جمهور و معاونان وی گفت: امروزه مردمان آبادان و خرمشهر امروزه به سمت شهرهای یزد، اصفهان شیراز و کهنوج مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم از لحاظ مادی زیر صفر هستند و اگر بخواهند به دلیل ریزگرد‌ها بیمار شوند مشکلات آنان دو چندان خواهد شد به داد این مردم برسید.

انصاری خطاب به رئیس محیط زیست گفت: رئیس محیط زیست بیان کرد که در صدد جنگل کاری است اما ما یک درخت از وی ندیده‌ایم و حدو فاصل عراق و خرمشهر و آبادان بسیار کم است و به دلیل کویری بودن حتی یک درخت الان سبز نمی‌شود چگونه وی می‌خواهد در این منطقه جنگل بکارد.

انصاری گفت: ده سال است که پدیده ریزگرد‌ها اتفاق تلخ‌تر از جنگ را برای مردم خرمشهر و آبادان ایجاد کرده است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.