پدیده وحشتانک و عجسیب گردباد آتش+عکس

یک فیلمساز موفق به تهیه تصاویری از پدیده نادر گردباد آتش به ارتفاع ۳۰ متر در یکی از مناطق دورافتاده استرالیا شده است.

عکس

ممتازنیوز : یک فیلمساز موفق به تهیه تصاویری از پدیده نادر گردباد آتش به ارتفاع ۳۰ متر در یکی از مناطق دورافتاده استرالیا شده است.

به گزارش ایسنا، بر خلاف گردبادهای گرد و غبار که حرارت خود را از نور خورشید بدست می آورند، گردبادهای آتشین با استفاده از آتش سوزی های موجود بر روی زمین و ترکیب با هوای گرم، ستون های عظیم آتش را شکل می دهند.

گردباد آتش جزو یکی از پدیده های طبیعی بسیار شایع محسوب می شود، اما کمتر توسط انسان مشاهده شده است و یکی از دلایل این مسأله، وقوع این پدیده در قلب آتش سوزی جنگلها عنوان می‌شود.

پروفسور «مارک ویسوکی» متخصص علوم جوی دانشگاه کورنل تأکید می کند: این پدیده بیش از آنکه به گردباد شبیه باشد، مانند ستونی از رشته های آتش یا گرداب های آتشین هستند.

با بالا رفتن و قد کشیدن ستون آتش، از قطر آن کاسته و بر سرعت چرخش آن افزوده می شود. ارتفاع تقریبی ستون آتش ۳۰ متر و سرعت چرخش آن ۳۵.۴ کیلومتر در ساعت تخمین زده می شود.

به گفته «ویتوسکی» سرعت گسترش این پدیده بسیار سریع است و مانند یک دستگاه مکنده، هوای گرم را بطرف خود کشیده و گرداب آتشین را ایجاد می کند.

«کریس تانگی» که از پدیده های طبیعی نادر فیلم تهیه می کند، روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در یکی از مناطق دورافتاده استرالیا موفق به مشاهده این پدیده و تهیه فیلم از آن شد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۸۰ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۳۰ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , فیلمساز, پدیده وحشتانک, گردباد آتش


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.