پذیرش دانشجوی میهمان در دانشگاه‌ها در ازای دریافت شهریه انجام می‌شود

49-67.jpg

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه پذیرش دانشجوی مهمان از دیگر دانشگاه‌ها مطابق آیین‌نامه‌ها و با دریافت شهریه انجام می‌شود، گفت: برای نیم‌سال آینده در مجموعه ۲۷۸ درخواست نقل و انتقالات در دانشگاه بررسی و با ۱۹۳ درخواست موافقت شد.

محمدرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان،با بیان این مطلب عنوان کرد: ۲۲۲ دانشجو در خواست مهمان و انتقال به دیگر دانشگاه‌ها را داشته که با ۱۵۹ درخواست موافقت شد. همچنین از مجموع ۵۶ دانشجوی متقاضی برای مهمان و انتقالی به این دانشگاه درخواست ۳۴ دانشجو مورد پذیرش قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عمده دلیل مخالفت با انتقال به دیگر دانشگاه‌ها مشکلات کنترل پرونده آموزشی دانشجویان مهمان است؛ زیرا مسئولیت مشکلات آموزشی دانشجوی مهمان با دانشگاه مبدا است و این دانشجویان در زمینه مسائل آموزشی مانند انطباق واحد، تایید نمرات و واحدهای درسی گذرانده بار اضافی بر سیستم آموزشی دانشگاه تحمیل می‌کنند. به همین دلیل دانشگاه با توجه به ظرفیت و توانایی سیستم آموزشی برای کنترل مسایل آموزشی دانشجویان مهمان با درخواست برای انتقال به دیگر دانشگاه‌ها موافقت می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار داشت: همچنین در مورد پذیرش دانشجو از دیگر دانشگاه‌ها مسایل انضباطی و توانایی‌های علمی دانشجو مدنظر است البته در صورتی که یک دانشجو از سطح علمی خوبی برخوردار نباشد، در صورت بومی بودن، در جهت همکاری با مردم منطقه با درخواست وی موافقت می‌شود تا فرصتی برای بهبود وضعیت خود پیدا کند؛ زیرا فرض بر این است که مشکلات دوری از خانواده منجر به ضعف عملکرد علمی و تحصیلی دانشجو شده‌است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.