پذیره نویسی بیمه سرمد، سه شنبه آغاز می گردد

۲۱ام بهمن ،

پذیره نویسی بیمه سرمد، سه شنبه آغاز می گردد | چاپ |
شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۴:۴۲

بینا- رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از پذیره نویسی ۱۶۸ میلیارد ریالی بیمه سرمد از روز سه شنبه ۲۴ بهمن خبرداد.
به گزارش بینا، بهنام محسنی با اعلام این خبر گفت:  شرکت بیمه سرمد ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد که ۲۳۲ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد آن از طریق موسسین و ۴۲ درصد باقیمانده معادل  ۱۶۸ میلیارد ریال آن بوسیله پذیره نویسی از ۲۴ بهمن به مدت ۷ روز تامین می شود.
وی افزود: بیمه سرمد که در زمینه انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت از سوی بیمه مرکزی و تحصیل پوشش بیمه های اتکایی فعالیت دارد دارای سه سهامدار حقوقی  است که بانک صادرات ایران و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی هر کدام با داشتن ۸۰ میلیون سهم  مالک ۲۰ درصد سهام و موسسه همیاری غدیر با دارا بودن ۷۲ میلیون سهم  مالک ۱۸ درصد سهام این شرکت می باشند.
محسنی اظهار داشت: ۱۶۸ میلیون سهم شرکت بیمه سرمد به قیمت هر سهم هزار ریال از طریق شبکه کارگزاری های فرابورس پذیره نویسی می شود و متعهد پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه امین است که به میزان ۲۰ درصد از کل سهام شرکت را متعهد شده است.
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس در ادامه تاکید کرد: حداقل میزان خرید سهام برای اشخاص حقیقی ۵ هزار سهم و حداکثر  ۱۰۰ هزار سهم و برای اشخاص حقوقی حداقل ۴۰۰ هزار و حداکثر ۴ میلیون سهم در نظر گرفته شده است و پذیره نویسی بیشتر از حداکثر تعیین شده منوط به تقاضای خریدار و موافقت هیات موسس است.
وی با  اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی “ددد” گفت: خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریدارانی که کد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند.
محسنی در پایان اظهار داشت: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود بنابراین خریداران تنها مبلغ هزار ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.