پذیرش اولین دوره دانشجویان دکتری”دوره خبرگی” در دانشگاه علمی کاربردی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

New Image1.JPG

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: استان سمنان ظرفیت بسیاری برای توسعه مراکز علمی کاربردی دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، مهدی فیض در جمع خبرنگاران، افزود: این استان اولویت اول توسعه در بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری اولین پذیرش دکتری (دوره خبرگی) در ۵ رشته ایجاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: در مهر ماه قبل در مقاطع کارشناسی ارشد ۱۶ رشته پذیرش داشتیم و بالغ بر ۶۰ رشته برای سال آینده تعریف شده است که هر کدام از رشته‌ها iبه اقتضای استانی متفاوت می باشند.

معاون پیشین جهاد دانشگاهی کشور، خاطر نشان کرد: استان سمنان ظرفیت بسیاری بالایی برای توسعه رشته‌های علمی و کاربردی دارد و در طرح آمایش سرزمین، این استان اولویت اول توسعه در بخش صنعت است و طبیعت تأسیس مراکز علمی کاربردی در جوار صنعت iبه عنوان اولویت اول برای این استان حائز اهمیت است.

فیض مزیت دیگر استان سمنان را بالا بودن تعداد دانشجویان این استان در قیاس با نرم کشوری عنوان کرد و اضافه کرد: یک ششم جمعیت استان را دانشجویان تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از راه‌اندازی باشگاه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی و کاربردی در ۵ استان کشور خبر داد و گفت: استان سمنان نیز با توجه iبه داشتن ظرفیت‌های لازم جزو ۵ استانی قرار گرفته که این باشگاه دانشجویی در آن راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: استان سمنان با داشتن بستر فرهنگی مناسب، جای مطلوبی برای تأسیس مراکز فرهنگی، هنری و علمی کاربردی است اما متأسفانه در این استان، مراکز علمی و گردشگری فعال نیست و این ضعف بزرگی برای استان iبه شمار می رود.

انتهای پیام

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.