پذیرش دانشجو در چهار شعبه تک جنسیتی دانشگاه لرستان از مهر

۳۱اردیبهشت،

12-232.jpg

رییس دانشگاه لرستان از کلنگ‎زنی مجتمع رفاهی فرهنگی این دانشگاه خبر داد و برنامه‌های توسعه‌ای عمرانی دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حسن زمانیان در چهل‌وپنجمین نشست راهبردی معاونین آموزشی دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی کشور، افزود: در حال حاضر دانشگاه لرستان دارای هفت دانشکده و چهار مرکز اقماری است.

وی با اشاره به به اینکه همچنین ۲۲۳ هیات علمی اعم از استادتمام، دانشیار، استادیار و مربی در این دانشگاه فعالیت می‎کنند، ادامه داد: در سال ۹۱-۹۰، ۱۸۲ نفر را بورسیه کردیم و این در حالی است که در سال ۸۴ این تعداد سه نفر بودند، همچنین قصد داریم در بهمن‎ماه سال‎جاری ۱۰۰ نفر دیگر از اعضای هیأت علمی را بورسیه کنیم.

زمانیان با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعضای هیات علمی این دانشگاه استادیار به بالا می باشند، تصریح کرد: همچنین ۸۴۹۵ دانشجو در مقطع دکترای حرفه‎ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد دانشجویان دکترای این دانشگاه ۲۰۰ نفر است که اول مهرماه این تعداد به ۲۰۶ نفر افزایش خواهد یافت، همچنین تا پایان نیمه اول سال ۸۹، ۵۵ رشته داشتیم و این در حالی است که از سال ۸۹ تاکنون، ۱۰۳ رشته به مجموع رشته‎ها افزوده شده است.

اخذ مجوز ۳۶ رشته دکتری و ارشد در پردیس‎های دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه افتتاح شعبی از دانشگاه لرستان در شهرستان‎ها جزء مصوبات سفر اول هیأت دولت به استان است، اظهارکرد: در همین خصوص چهار شعبه از دانشگاه لرستان به صورت تک‎جنسیتی در شهرستان‎های پلدختر، کوهدشت، نورآباد و الشتر راه‎اندازی شد.

وی از اخذ مجوز ۱۳ رشته دکتری و ۲۳ رشته کارشناسی ارشد در پردیس‎های این دانشگاه خبر داد و افزود: در این پردیس‌ها از اول مهرماه دانشجو پذیرفته می‌شود.

رییس دانشگاه لرستان، اظهارکرد: در طی برنامه چهارم توسعه ۱۴ هزار و ۷۵۰ مترمربع برای پروژه‎های عمرانی مجوز داشتیم، همچنین سال قبل در افتتاح پروژه‎های عمرانی در قالب ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع رکورد زدیم که این پروژه‎ها شامل پردیس شهدای دانشگاه، خوابگاه حضرت معصومه(س)، بانک تجارت دانشگاه، دانشکده دامپزشکی، ساختمان دانشکده علوم پایه و توسعه سلف سرویس بوده است.

رییس دانشگاه لرستان اخذ مجوز پژوهشکده سنگ، راه‎اندازی پارک علم و فناوری و آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک را از دیگر اقدامات دانشگاه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه لرستان ۲۵ درصد منابع سنگ ساختمانی کشور را دارد و از نظر تولید بعد از اصفهان، دومین استان کشور محسوب می‎شود، توانستیم مجوز پژوهشکده سنگ را اخذ و در این راستا گروه‎ها تشکیل شده و درصدد جذب اعتبار آن هستیم.

به گفته زمانیان، به منظور تجهیز آزمایشگاه‎های دانشگاه سه میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

وی از کلنگ‎زنی مجتمع رفاهی فرهنگی دانشگاه لرستان در باغی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع شامل ۷ طبقه ساختمان، هتل، سالن پذیرایی و استخر خبر داد.

رییس دانشگاه لرستان، اظهارکرد: ۵۰۵ کارمند غیر هیأت علمی داریم و نسبت کارمند به تعداد اعضای هیأت علمی کاهش یافته، همچنین نسبت دانشجو به کارمند ۱۶ به ۱ است.

زمانیان در پایان از برگزاری ۳۰ کرسی آزاداندیشی و ۲۰ جلسه انتخاباتی در دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: در طی سال ۹۱-۹۰ مدیر امور فرهنگی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه موفق به کسب عنوان‎های برتر بین دانشگاه‎های سراسر کشور شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.