پذیرش نفتا و سنگ‌آهن در بورس کالا / رد پذیرش ۳ محصول کشاورزی

۴ م دیماه ،

jadid bourse 1.JPG

عضو هیات پذیرش بورس کالا از پذیرش ۲ شرکت تازه در این بورس و رد پذیرش ۳ محصول کشاورزی خبر داد.

آرش مرشد سلوک – عضو هیات پذیرش بورس کالا – در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از پذیرش ۲ محصول تازه در بورس کالا خبر داد و گفت:در جلسه تازه هیات پذیرش بورس کالا با پذیرش سنگ آهن در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایشگاه بندرعباس در رینگ صادراتی موافقت شد.

وی توضیح داد: سنگ اهن معدن سورک ندوشن یزد در حالی در بورس کالا پذیرش شد که این معدن سال قبل برای رینگ صادراتی تقاضا داده ولی تعهد عرضه به گونه‌ای بود که مورد پذیرش قرار نگرفته بود اما امسال با اصلاح تعهدات عرضه در هیات پذیرش مورد بررسی قرار گرفت و پذیرش شد.

وی افزود: به این ترتیب این شرکت با تعهد عرضه سالیانه ۸۰ درصد تولید محصولات به میزان ۴۸۰ هزار تن کالا در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفت.

این فعال بورس کالا خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه هیات پذیرش نفتای سنگین پالایشگاه بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت و این محصول با ارز غیر از ریال در رینگ صادراتی پذرفته شد.

وی ادامه داد:همچنین سه محصول تازه کشاورزی در هیات پذیرش مطرح شد اما مورد پذیرش قرار نگرفت.

مرشد سلوک خاطرنشان کرد: درخواست پذیرش خوراک متراکم گاو و گوساله شیری، سویا پرچرب و دان مرغ و طیور توسط شرکت دام و طیور کاشمر به بورس کالا ارائه شد اما به سبب حجم کم عرضه در برابر تقاضا که امکان کشف قیمت را فراهم نمی‌کرد و همچنین به سبب اینکه فرمول مشخصی برای قیمت گذاری آن وجود نداشت مورد پذیرش قرار نگرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.